5187
Sök

b230fk tänder inte..

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
jaa som rubriken lyder..har sökt lite och så men inte hittat det svar jag riktigt letar efter..

har kollat igenom inprincip allting i tändningsväg.. endå får jag ingen gnista MEN hallgivaren eller vad den nu heter som sitter UNDER fördelaren var lös när jag kände på den så jag satte dit den igen bara men funkar endå inte.. kan detta ha någon inverkan? kan någon felkod ha gått i så den inte tänder?

mvh andy

~Andy~

blacken
2 december 2008
volvoandy90 skrev:
jaa som rubriken lyder..har sökt lite och så men inte hittat det svar jag riktigt letar efter..

har kollat igenom inprincip allting i tändningsväg.. endå får jag ingen gnista MEN hallgivaren eller vad den nu heter som sitter UNDER fördelaren var lös när jag kände på den så jag satte dit den igen bara men funkar endå inte.. kan detta ha någon inverkan? kan någon felkod ha gått i så den inte tänder?

mvh andy

"Som sitter under  fördelaren"?
Senast redigerat av blacken (2 december 2008)

243 Inlägg
2 december 2008
hallgivaren sitter på ovansidan av sprängkåpan. har den suttit löst så kan den ha slagits/vibrerat sönder. har du tillgång till multimeter så mät upp den, har för mig att den kan ligga på typ 1150-1200 milliohm, RÄTTA mig om jag har fel!

430 Inlägg
2 december 2008
bara att mäta efter bok så det blir rätt, men det ska ge gnista iaf, brukar ju va rättså vanligt att anslutningen till spolen är dålig el dyl. om det är en nyare bil och datorn har låst sig så är det bara att ta bort batteripolen och låta den vara av en stund (upp till 30min ber på bil) sen sätta dit igen då har datorn nollat sig och problemet löst...

Mopar or no car!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
2 december 2008
Under fördelarlocket ? Antar att du menar Rotor ?
satt den löst ? Hur menar du då ?
Är den hel ?

C H E V R O L E T <3

blacken
2 december 2008
Om det är en -86:a du har, så är det kontaktstycket in till Hallgivaren som är lös. Kablarna kan vara skadade kolla dom, alt byt Hallgivare..

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
blacken skrev:
Om det är en -86:a du har, så är det kontaktstycket in till Hallgivaren som är lös. Kablarna kan vara skadade kolla dom, alt byt Hallgivare..

kk det är inte rotorn som sitter i fördelarlocket men UNDER UNDER tongue men eftersom det kan vara vanligt fel och min sitter löst så byter jag den.. men borde den endå starta lr vad säger ni? för den tänder typ till ibland men väldigt oofta

~Andy~

Sök