VW Vento -96 Fläkten fungerar bara på 4:an

Freddydoe
1 december 2008 · 2 Inlägg

Hej
Har en 96:ans Vento som har fläkt problem. Den funkar bara på 4ans läge, och ibland inte ens då. man måste vicka på spaken för att få igång den. Den slutade funka helt häromdan, så jag öppnade konsollen och tog ut strömkabeln och satte tillbaka igen, då fungerade den på 4:ans läge igen.
Någon som har tips om hur man ska lösa detta?

/Freddy

DusanMandick Random Hero
1 december 2008 · 4 047 Inlägg

bränt fläktmotstånd

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Freddydoe
1 december 2008 · 2 Inlägg

Ett fläktmotstånd kan man antagligen köpa från skroten. Är dom svåra att få på plats?

bollen1986
1 december 2008 · 3 714 Inlägg

skulle nog köpt ett nytt motstånd men det är ju jag...

sen tror jag inte det är så svårt att byta det

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
ormander
2 december 2008 · 42 Inlägg

tror det sitter bakom handskfacket eller nånstans därikring och jag tror inte heller de är så dyra så det kan nog va bättre att köpa nytt

mrbuggy Entreprenör
2 december 2008 · 1 784 Inlägg

Freddydoe skrev:
Hej
Har en 96:ans Vento som har fläkt problem. Den funkar bara på 4ans läge, och ibland inte ens då. man måste vicka på spaken för att få igång den. Den slutade funka helt häromdan, så jag öppnade konsollen och tog ut strömkabeln och satte tillbaka igen, då fungerade den på 4:ans läge igen.
Någon som har tips om hur man ska lösa detta?

/Freddy

Eftersom den verkar funka ibland när du vickar på strömbrytaren så e de nog till att byta strömbrytaren..

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
2 december 2008 · 857 Inlägg

Brukar vara så att metallblecken bakom vredet förlorar kontakten så det kan räcka med att ta bort och böja till dom..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang