Ska köpa "ny" bil hade jag tänkt mig. Och undrar vad ni kan rekommendera i 30k-krs klassen?
Krav: Bakhjulsdrift Köra året runt Turbo (inget krav egentligen)
Volvo 940 är den bil i prisklassen du söker som har bäst betyg i diverse bagagnattester. De håller hög kvalitet, säkerhet är lätta och billiga att underhålla och reparera och delar finns överallt. Och tittar du på bilprovningens statistik så ser du att dess kvalitet inte bara är snack. Köp hellre en välskött långmilare än en dåligt skött lågmilare. Däremot är jag osäker på vad priset för en 940 Turbo är, det kan vara klokt att köpa en som ingen haft som leksak.
denna verkar intressant. Vågar man köpa den med tanke på miltalet, eller ska man hellre gå efter hur den är skött?
På en bil från år 1992 är det där inte många mil. Är den välskött är det bättre än en sämre skött som gått mindre. Mer råd kan jag inte ge eftersom jag inte har koll på BMW. Men det där är nog en kul bil, även bränsleförbrukningen verkar låg ifall den har mycket hk. Men kolla även försäkringskostnader och reservdelskostnader.
denna verkar intressant. Vågar man köpa den med tanke på miltalet, eller ska man hellre gå efter hur den är skött?
När det gäller gamla importerade BMW så är det knappt lönt att titta på mätaren. (Vet dock inte om den du länkade till var importerad) Har den gått 25k eller 15k mil så kvittar det. Den som har gått 15 är bara skruvad lite mer Man får kolla på skicket helt enkelt. Motorn i 325an e ju bra. Går jäkligt långt. Men allt beror ju på hur man kör med bilen, och en 325a är allt som oftast inte så snällt körd kan jag tänka mig. Kolla 525 också? Samma motor som 325 fast kanske lite snällare körd?
När det gäller gamla importerade BMW så är det knappt lönt att titta på mätaren. (Vet dock inte om den du länkade till var importerad) Har den gått 25k eller 15k mil så kvittar det. Den som har gått 15 är bara skruvad lite mer Man får kolla på skicket helt enkelt. Motorn i 325an e ju bra. Går jäkligt långt. Men allt beror ju på hur man kör med bilen, och en 325a är allt som oftast inte så snällt körd kan jag tänka mig. Kolla 525 också? Samma motor som 325 fast kanske lite snällare körd?
har snackat lite med han och den har gått 28000mil, ägaren innan han var en gubbe som hade den som pendlarbil. Serviceboken komplett, inga missljud eller nåt.
har snackat lite med han och den har gått 28000mil, ägaren innan han var en gubbe som hade den som pendlarbil. Serviceboken komplett, inga missljud eller nåt.
verkar vara ganska bra tycker jag.
Tänk på vad den har gått när du sen ska sälja den. En 325 som gått över 30 000 mil är nog inte så lättsålt direkt! Hur många ägare hade där varit på den? Hur länge hade han haft den? Importerad?