4401
Sök

Mercedes eller Volvo Byte!

Nysladd
5 december 2008
Trådstartare
Hej, har ett av mitt livs största kval just nu, har fått en deal om att byta bort min bil mot en annans bil och jag vet inte hur jag vill ha det, därför undrar jag vad ni tycker

Bilarna

Mercedes W123 200  -85
37 000 mil 
och den är i väldigt fint skick, inge skit på klädseln och allt är orginal ej rost
Typiskt gubbkörd. Besiktad UA

Volvo 245  -84   20 000 mil bilen är i allt annat skick än nyskick och är skralltig men samtidigt mer lockande än mercedesen för att volvon är både sänkt och har kjolar, sitter en B230F i den så den är mycket piggare än mercedesen och klart roligare att köra. Besiktad UA

Jag vet som sagt inte vad jag ska välja och jag tänkte höra om ni hade några åsikter eller tips som kanske kan hjälpa mig på vägen

Nysladd
5 december 2008
Trådstartare
Mjo jag känner ju nästan så, men det som säger emot är ju att volvon är ju just en volvo,
Mercedesen sitter man ju underbart bra i och mercedes är ju en jävla fin bil, volvon var kanske inte bäst på komforten.

Kommer man bli dumförklarad om man kommer med en blårollad 245a på stan? nån som har erfarenhet av det?

huh?
10 427 Inlägg
5 december 2008
Hellre en original Mercedes W123 i fint skick än en sönderraggad 245:a wink

Försök få tag i nån fin Mercedes 190 eller Volvo 740 istället. big_smile

Körv
3 535 Inlägg
5 december 2008
Skitbilar båda två i mina ögon. Och då gillar jag båda märkena.

Truckdriving Man

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 december 2008
varför köper du dom inte båda två, låter ju som bilar som kostar 5000kr

Nysladd
5 december 2008
Trådstartare
Får bara ha 2 bilar på gården och har verkligen inte råd med 3 stycken,
dessutom vill killen endast byta.

plattsättare!
804 Inlägg
5 december 2008
Mortalis skrev:
varför köper du dom inte båda två, låter ju som bilar som kostar 5000kr

han skulle byta så jag tror inte han har pengar och köpa bägge precis. alla kanske inte har god ekonomi lr?

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
5 december 2008
Hade valt Mercan, den är ju precis inkörd och att den är i fint skick och förmodligen snällt körd gör ju inte saken sämre.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 december 2008
IceEyes skrev:
Hade valt Mercan, den är ju precis inkörd och att den är i fint skick och förmodligen snällt körd gör ju inte saken sämre.

Skulle också tagit Mercan, den är nog värd mer när du sedan skall sälja den sen. Jag tycker personligen att det skriker tattare och och något annat negativt när man kommer i en bil som är rollad överhuvudtaget, kör man dessutom en rollad Volvo, så är du en given ''VolvoRaggare''.

Sad But True! hmm

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Nysladd
5 december 2008
Trådstartare
Men är det så viktigt med vilken image bilen ger? är det inte viktigare att man finner körglädje i bilen och att man trivs med den.

Nysladd
5 december 2008
Trådstartare
Subw000fer--92 skrev:
Nysladd skrev:
Får bara ha 2 bilar på gården och har verkligen inte råd med 3 stycken,
dessutom vill killen endast byta.

byt bort mazdan då smile

Neesh, den ska jag sälja till sommaren wink har planer för den.

2 751 Inlägg
5 december 2008
Haha min farfar har en sån gammal W124 fan dom går aldrig sönder

Who Djaa bless no man curse

Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 december 2008
Nysladd skrev:
Men är det så viktigt med vilken image bilen ger? är det inte viktigare att man finner körglädje i bilen och att man trivs med den.

Vad har du tänkt använda den som? Vinter bil? Glidar bil? Sommar Cruzer?

MVh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Nysladd
5 december 2008
Trådstartare
Blir en Kombinerad vinterbil och busbil

1 571 Inlägg
5 december 2008
Herregud, som att välja mellan havregrynsgröt eller ostron. klart du tar en MB. Det är fina bekväma bilar med hög kvalitet, vackra linjer. Volvon är en lastbil. Bara vad jag tycker.

Men ska du busköra så låt Mercan vara till någon som har vett ha vårda den och kör ner Volvon istället.
Senast redigerat av henrikh (5 december 2008)

2 182 Inlägg
5 december 2008
henrikh skrev:
Men ska du busköra så låt Mercan vara till någon som har vett ha vårda den och kör ner Volvon istället.

Håller med, då kan han välja 245an å sladda sönder eftersom den nu redan verkar va klar med sänkning å kjolar lol

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Nysladd
5 december 2008
Trådstartare
Nu har jag bestämt mig, Mercan får va kvar, dock ska katten bort från den så att den går lite hårdare.

Sök