4793
Sök

Tips och råd vid import från England?

367 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Har hittat en intressant Supra i england som jag är sugen på. Vad ska man tänka på vid import från England? Jag har ingen möjlighet att kolla på bilen. Hade ni köpt en bil som ni aldrig sett i verkligheten? Finns det några som helst garatier om den rent maskinellt skulle vara kass?

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
582 Inlägg
5 december 2008
borås specialbilar hjälpte mig när jag hade hittat en bil, dom hade nån kille där som åkte och kollade på den åt mig och sen köpte den och skickade hit den, väldigt smidigt

367 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Vad kostar det att anlita Borås Specialbilar då?

Eliminator
1 441 Inlägg
5 december 2008
Det går alltid att anlita en oberoende besiktningsman i England som åker och kollar på bilen tar bilder och går igenom bilen efter ett speciellt formulär med div bedömningar.

Alla mellanhänder kostar pengar.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

582 Inlägg
5 december 2008
Linusj skrev:
Vad kostar det att anlita Borås Specialbilar då?

Kommer inte ihåg riktigt vad jag betalade men en helt okej summa var det iafl då inte hade tid att åka över men endå fick någon som gick igenom bilen så man inte öppnade en container i hamnen med nån skev bil eller med rasad motor i smile ring eller skicka iväg ett mail till dom och fråga.

Det SKA gå!
434 Inlägg
5 december 2008
_lee_jr skrev:
www.japcity.com de fixar:P de pratar svenska:P

Rekommenderar oxå den dära sidan, brorsan importerade en bil där ifrån och det va inga problem alls ... visst det kan väl variera lite ifrån bil till bil men ...

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

Sök