9078
Sök

Kan man driva "vanliga" högtalare på steget man har i bilen?

50 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
Hej på studenten tänkte vi pimpa upp en släpvagn med stolar och högtalare.
I bilen har jag ett Alpine Mrv-f450 som jag driver ett par JL Xr650Csi och en polk tia i skuffen. Men tänkte lägga två vanliga högtalare i skuffen så man hör musiken big_smile
Funkar det ? De vanliga högtalarna skiter jag i men är rädd om steget. Minns jag inte fel ligger de vanliga högtalarna på 4 ohm lr 8 ohm tror de var 4, det bör inte vara några problem va ?

Mvh David Ps kanske dum fråga men är inte rik nog för att pajja steget för 15min musik Ds

297 Inlägg
19 maj 2006
det ska nog inte vara några problem... det e värre om du har för lite recistans i högtalarna

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

1 631 Inlägg
19 maj 2006
Hemhögtalare är oftast på 8 ohm. I bilen är det vanligast med 4 ohm. 8 ohm betyder i detta fall att steget belastas hälften så mycket = inget problem, men inte så mycket effekt till högtalarna.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 maj 2006
hej, det e absolut ingen fara, ligger 10:an på ett eget steg så kan du ju brygga 2 8ohms till den så blir det fullt ös och ingen fara för steget, hoppas studenterna får det så kul smile

781 Inlägg
21 maj 2006
inga problem alls hade 2 st 300whatts högtalare med dubbla 10" element och hela kittet inkoplade på mitt steg.. och de är ändå ett litet steg. spelade så hela hällevik skakade haha:) studenterna får någ det bra

Sök