5804
Sök

Köp av bil med kredit från företag

2 123 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Hej.
Farsan har varit iväg och kollat på en Passat 2008 på ett företag.
Jag gjorde en snabb koll på vv.se och såg att det står kredit på bilen vilket jag påpekade för farsan så han frågade när han var där uppe och då sa säljaren att det inte funkar likadant med företag som med privatpersoner så att farsan inte kunde ta över lånet.
Hur funkar det egentligen ?
MVH Fredrik

Lastbilschaffis
811 Inlägg
7 december 2008
Jag tror krediten måste lösas innan bilen säljs... inte helt säker men så är det för privat personer... skulle köpa en bil som hade kredit men det gick inte för han fick itne sälja den för nordea.

2 123 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Det är som jag tror också, vi får ringa vw finans i morgon och höra, pratade även med ägaren som bytt in den och han sa att han trodde det var löst men det är det inte enligt vv.se, får ringa både vw finnans och vv i morgon och höra vad dom säger.

Lastbilschaffis
811 Inlägg
7 december 2008
låter som det kan va en krånglig historia. Risken finns ju att VW finans kan komma & hämta den juh. Så se till att allt blir löst innan den köps smile

182 Inlägg
7 december 2008
Kan det vara så att företaget nyss fått in bilen och inte "hunnit" betala av den ännu? Själv fick jag till svar av min försöljare att de betalade av alla inköpta bilar runt den 25 varje månad.

Sök