5717
Sök

855 T5 94 laddet

424 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Tjenna. Har in skaffat mig en 855 T5 . Frågan jag har är när ska turbon börja ladda ordentligt ? alltså när den ger så pass att den drar . min drar vid 4.000 är det normalt eller är det något som är fel ?

/Johan

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

499 Inlägg
7 december 2008
Min börjar ladda strax efter 2000rpm och fullt runt 3000rpm så det låter som det är något fel med din bil. Fast det beror ju på vad du har för grejer i bilen..

424 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Hellquist skrev:
Min börjar ladda strax efter 2000rpm och fullt runt 3000rpm så det låter som det är något fel med din bil. Fast det beror ju på vad du har för grejer i bilen..

Original
15G turbo
Automat men det ska väl inte spela någon större roll ?!

Ha de gött !

8 297 Inlägg
7 december 2008
Beror ju på vad men menar med drar? När börjar den ladda och när får du fullt tryck?

424 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Beror ju på vad men menar med drar? När börjar den ladda och när får du fullt tryck?

Ok fullt tryck. den börjar väl lite lungt vid 2000-2500 eller nått men när ska den ge fullt?
visst turbon är inte den nyaste eller finaste smile visslar lite granna i början när den är kall men slutar den
när den kommer upp i temp ?

Ha de gött !

8 297 Inlägg
7 december 2008
joliba_01 skrev:
Marlboroman skrev:

Ok fullt tryck. den börjar väl lite lungt vid 2000-2500 eller nått men när ska den ge fullt?
visst turbon är inte den nyaste eller finaste smile visslar lite granna i början när den är kall men slutar den

Att den visslar lite är inget att bry sig i. Dels så visslar dem svagt även när de är nya och dessutom så brukar de låta lite mer när det blir kallt.

424 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
joliba_01 skrev:
Marlboroman skrev:

Att den visslar lite är inget att bry sig i. Dels så visslar dem svagt även när de är nya och dessutom så brukar de låta lite mer när det blir kallt.

De låter gött iallafall smile men när ska en original T5 ge fullt om allt är som det ska ? tycker själv att 4.000 är lite väl sent ?!

Ha de gött !

Sök