4619
Sök

Lackade stänkskärmar?

Götterdämmerung
451 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Nu börjar ja bli lite tjatig här tongue .De va så att ja vill ha ett par lackade stänkskärmar till min bil vart och vem ska man ta i kontakt med om man vill ha sånna då?hmm

Can´t kill it join It

2 638 Inlägg
7 december 2008
Öhh, till vilken bil till att börja med. Och menar du verkligen stänkskärmar eller är det stänkskydd?

Götterdämmerung
451 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
till 760 (stänkskydd)

Can´t kill it join It

Kokar ris
923 Inlägg
7 december 2008
kom ihåg från någon annan tråd att paul från paintworx skrev att färgen brukar lossna från stänkskydd?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

2 638 Inlägg
7 december 2008
Volvo_Jocke23 skrev:
till 760 (stänkskydd)

Stänkskydden lär du ju hitta på volvo eller begagnat på blocket eller nån skrot. Lackeringen görs väl bäst hos en lackerare eller så gör du det själv. Slipa, prima, grundlacka, lack och klarlack uppe på det.

354 Inlägg
7 december 2008
stänkskydden sitter i ett hyfsat utsatt område och det är stor risk att färgen lossar.. beror lite på kvalitén på stänkskyddet och hur stabilt det är byggt osv..

Mvh
Martin

Götterdämmerung
451 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
okej finns det inte olika längder på dom också? Vill ha nämligen korta varianten av dom smile

Can´t kill it join It

2 638 Inlägg
7 december 2008
cenoxide skrev:
kom ihåg från någon annan tråd att paul från paintworx skrev att färgen brukar lossna från stänkskydd?

Har lackerat mina stänkskydd samt "sidokjolar" själv med sprayburk. Där färgen lossnar är på tröskeln, inte på stänkskydden. Man lackerar ju bara den sida som inte får ta emot allt hjulsprut. Min erfarenhet iallafall smile

Götterdämmerung
451 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
ok vad för färg använder du? Blir det bra resultat dvs om man gör det själv eller låter nån spray nisse göra det o få det kanske bättre gjort?

Can´t kill it join It

2 638 Inlägg
7 december 2008
Volvo_Jocke23 skrev:
ok vad för färg använder du? Blir det bra resultat dvs om man gör det själv eller låter nån spray nisse göra det o få det kanske bättre gjort?

Beror väl på vad det är för färg, svart är svårt att misslyckas med tycker jag. Och färgen är originalfärg köpt på meka, ihopblandad och på sprayburk.

Sen beror väl på hur duktig du är, bästa resultatet får du ju såklart om du lämnar dem till en riktigt lackerare smile

Götterdämmerung
451 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Ok då lämnar jag nog in den smile

Can´t kill it join It

730 Inlägg
7 december 2008
De finns att köpa på volvo.. har ej gjort det ännu själv men här är art. nr om du vill ha Fram : 9166 457
Bak : 9134 332

om du menar de "bulliga" o inte de "tunna" om du förstår ? smile)

Fölkesberg Racing =)

Sök