3374
Sök

En fråga ang Saab 9-3 Turbo -99

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 530 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Hej... Har inföskaffat mig en Saab 9-3 idag. Och det är en grej som låter i kupén som jag vill försöka få svar på vad det är.
Det sitter en grej med ett litet hål i precis brevid stolsvärmaren till passagerar sidan fram. Den lilla grejen surrar eller låter konstigt ialla fall.. Den låter konstant. Bilen kan vara igång, avstängd eller vad som helst. Den låter likadant ändå.

Någon som ens vet vad den lilla grejen gör för nytta?
Det är nå el skit ialla fall.

Kan ta en bild på den imorrn..

Någon som tror sig veta vad det är redan nu?

Tacksam för svar

Volkswagen Forum: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Youtube (musik): Macki

362 Inlägg
8 december 2008
Mr_M_ skrev:
Hej... Har inföskaffat mig en Saab 9-3 idag. Och det är en grej som låter i kupén som jag vill försöka få svar på vad det är.
Det sitter en grej med ett litet hål i precis brevid stolsvärmaren till passagerar sidan fram. Den lilla grejen surrar eller låter konstigt ialla fall.. Den låter konstant. Bilen kan vara igång, avstängd eller vad som helst. Den låter likadant ändå.

Tacksam för svar

Det är en fläkt som mäter temperaturen i kupén om jag är inte är helt fel ute tongue Men ta bort den och blås den ren brukar samlas massor med dam så dom låter smile

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 530 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Jaha.. ok.. Men slutar den låta när man inte har bilen gång då?
Hur tar man bort den lättast?

Volkswagen Forum: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Youtube (musik): Macki

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
8 december 2008
Thunis skrev:
Mr_M_ skrev:

Tacksam för svar

Det är en fläkt som mäter temperaturen i kupén om jag är inte är helt fel ute tongue Men ta bort den och blås den ren brukar samlas massor med dam så dom låter smile

Precis, en tempsensor till ac:n.

Bara att pillrar ut den och blåsa rent, eller köpa ny.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

7 282 Inlägg
9 december 2008
Gjort det ett par gånger på min, stämmer som resten har sagt att det är en liten fläkt som ska tydligen mäta tempen inne i bilen.

Plocka ur knappen brevid först så kommer du åt den, ta ur den, plocka isär och rengör sen tryck tillbaka den.
Tar väl en halvtimme totalt.

Känner du att det låter svårt, alla kan det, så kan du faktiskt köpa en ny.

Sök