3384
Sök

Jeep vs Blazer

51 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Tjena.

Jag går lite i bilbytes tankar och har 2 alternativ jag har kollat lite på som intresserar mig, antingen en jeep grand cherokee -95 med  6:a, eller en blazer -96, också den med 6:a

Tänkte kolla med er som kanske har nån erfarenhet av någon av dessa bilar, för och nackdelar m.m., vilket kan vara bäst köp för att få mest bil för pengarna??

Trösklarna i backen!

1 571 Inlägg
9 december 2008
Jag lånade en Jeep Grand Cherokee 96:a med 4liters sexan under två veckor. Den var bekväm, stark och mäktig att glida fram i tyckte jag. Stolarna var sköna och den var rymlig i kupén. Bra lastutrymme. Säkert en väldigt bra som dragbil och vinterbil.

Nackdelarna var smäckig kvalitet på inredningsdetaljer, hårdplast och fjuttiga reglage osv, lite klarlacksläpp på några ställen, den var inget vidare att köra långt i, svajig och vindkänslig över 100kmh och lite bullrig från de stora däcken. Sen drog den mycket men det vägdes upp av att den var rolig att köra. smile Jag tror det satt nån flowmaster eller liknande på den så den lät jäkligt nice.

På det stora hela skulle jag kunna tänka mig att ha den som glidarbil med fetare fälgar. Trevlig bil. smile

http://img101.imageshack.us/img101/5516/jeepsw5.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/jeepsw5.jpg/1/w800.png
Senast redigerat av henrikh (9 december 2008)

blacken
9 december 2008
Ta Blazern, Granden är en skitbil, ofta strul med bakaxeln (rasar), dribbel med elen, lådorna  rasar. Den är "byggd" för hemmafruar i staterna som har den till att hämta ungarna på dagis, åka och handla med, mm,mm.  Vill du ha en Jeep, så ta "vanliga" Cherokee, hur stryktålig som helst och förvånansvärt komfortabel på långfärder..

430 Inlägg
9 december 2008
tjena jag har haft både blazer och jeep och jag måste ändå säga att jeepen var bättre, både komfort o offroad, cherokeen med v6a var ju rätt snål, sen hade jag en grand cherokee också med v8 asskön bil komfort o bra offroad med fruktansvärt dyr att köra omkring med min gick aldrig under 2l/mil.

Mopar or no car!

51 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Ok, men hur ligger bränsle förbrukningen på en blazer då? Jag har ju alltså bara kollat på annonser än så länge så jag har inget begrepp alls om för och nackdelar, grand cherokeen valde jag just för jag tyckte den hade snyggare kaross än den vanliga, blazern tycker jag är snygg rakt igenom. Hur verkar det med vxl lådorna i blazern? det är väl massa elektronik i dom med antar jag? brukar dom hålla, hade en kompis som hade en s10 som lådan blev sabb på och det blev ingen billig historia..

Trösklarna i backen!

430 Inlägg
9 december 2008
ja den blazern jag hade krånglade rätt bra...möe småskit men det blir dyrt de me, den låg på runt 1,3l/mil och uppåt. hjullagren runt om o framvagnsgrejer mest som gick sönder. grand ch som jag hade gick inget sönder på trots ett ganska hårt anv, den vanliga cherokeen bytte jag bara avgassystem på sen gick den i de 3åren jag hade bilen den kunde man köra runt 1,2l blandad körning, jag är inne på att köpa en sådan igen...

Mopar or no car!

51 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Aha, ja det låter ju faktiskt överkomligt smile. Får åka o provköra en av varje och se hur det känns med, bra att ha lite kött på benen innan man funderar för mycket. tack ska ni ha.

Trösklarna i backen!

Sök