3455
Sök

Byggkostnad Bmw e30 med överladd. Vad behövs göras?

Pan
13 december 2008
Trådstartare
Tjenare har lite tråkigt just nu! Så jag tänkte spåna lite i hur mkt det kostar att bygga en e30 med överladd. Vet inte hur lätt man plockar effekt ur dom. Men säg runt 250-300hk?Hållbarhet är väl prio antar jag.

Kan ändra lite vad behöver jag kompsänka,stakar?,IC,Turbo,Eftermarknads sprut MS kanske,Grenrör,oljekyl fyll på vetja.
Senast redigerat av Pan (13 december 2008)

12 086 Inlägg
13 december 2008
Det är typ den billigaste bilen du kan bygga på.
320 lr 325

Turbo
Grenrör (adapter)
IC
535 spridare
535 LMM
BTR
Lite rör

Det som är dyrt är turbon, resten kostar några hundra styck.
Och rören svetsar du själv.

Går du inte över 1 bar håller de fint.
En ny koppling kanske är bra i längden
Senast redigerat av JapMax (13 december 2008)

Pan
13 december 2008
Trådstartare
Det låter ju vettigt är inte aktuellt att köpa en nu. Blir en 940 TIC i sommar är det tänkt vill ju åka lite med inte bara skruva. Men gött när man har lite koll på hur det ligger till. Synd att man inte kan ha mer än 2 bilar bara sad

Men säg en budget på 50-60k borde man kunna skrämma upp en e30 rätt bra då smile

12 086 Inlägg
13 december 2008
Ja, en budget på 5-6k duger så..

Men du kör Sierra, Volvo 240 och ska köpa en 940 tic? Varför helt plötsligt lägga 60K på en gammal bmw?
Turbokonvertera E30 är ju bland de vanligaste man kan göra idag känns de som tongue Bygg på nån annan bil tycker jag.

Pan
14 december 2008
Trådstartare
Jo kanske det tongue Kändes lockande med en lagom stor bil rak 6 och överladd och gött stuk utseendemässigt. Sierra går bara vintern ut sen blir det nog inget mer med den tongue Aja får väl se vad som händer har iaf 50k att spendera på något får se hur långt man kmr med det smile Men nu ska jag inte sitta här och säga att jag ska bygga massa och greja. Får väl se vad som händer men nu när jag har pengarna blir det ju lite lättare iaf ^^

Btw kan du inte Pma din projekttråd till mig?

OEM <3
6 957 Inlägg
14 december 2008
Pan skrev:
Jo kanske det tongue Kändes lockande med en lagom stor bil rak 6 och överladd och gött stuk utseendemässigt. Sierra går bara vintern ut sen blir det nog inget mer med den tongue Aja får väl se vad som händer har iaf 50k att spendera på något får se hur långt man kmr med det smile Men nu ska jag inte sitta här och säga att jag ska bygga massa och greja. Får väl se vad som händer men nu när jag har pengarna blir det ju lite lättare iaf ^^

Btw kan du inte Pma din projekttråd till mig?

satsa på ngt budget? en sierra med mkt ihopaplock? kan ju få en ganska rolig bil för billig peng tongue

OEM <3

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
14 december 2008
Eller en e36 328 kompressor. Borde gå att få med den budgeten. Nyare fräschare och låter fränare

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Sök