5197
Sök

start problem volvo 740..

908 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
De va nån som sa att de va skit i förgasarna.. att de va därför den inte starta när den va varm... kan de va så ?

Mr White
1 072 Inlägg
14 december 2008
Börja gärna med å skriva ut vad de är för motor så blir de lättare smile

908 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Robban 245 skrev:

B230A... jo förresten, vet du va de e för skillnad mellan B230 och B23 ?

Med lem
1 127 Inlägg
14 december 2008
Beckstroem skrev:
Robban 245 skrev:

Beroende på årsmodell, turbomotorerna kan jag iaf.

B23ET/FT hade smidd vev, stakar och kolvar. Och 405 topp? Osäker på det, men inte samma som dom nyare iaf.

B230ET/FT är s.k lågfriktionsmotorer från Volvo. Egentligen ren skit om jag får säga det själv. Istället för att köra på ordentliga bottendelar så fick turbomotorerna samma block som sugmotorerna. Dock har dom ju såklart lägre komp. Satt 530 och 531 toppar på dessa motorer.

En anledning till att mitt B230FT block byts ut till ett nyare 940 block till nästa år. tongue

Men om den inte startar när den är varm tror jag du ska se över dina inställningar.

908 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
H3dlund skrev:
Beckstroem skrev:
Robban 245 skrev:

Beroende på årsmodell, turbomotorerna kan jag iaf.

B23ET/FT hade smidd vev, stakar och kolvar. Och 405 topp? Osäker på det, men inte samma som dom nyare iaf.

B230ET/FT är s.k lågfriktionsmotorer från Volvo. Egentligen ren skit om jag får säga det själv. Istället för att köra på ordentliga bottendelar så fick turbomotorerna samma block som sugmotorerna. Dock har dom ju såklart lägre komp. Satt 530 och 531 toppar på dessa motorer.

En anledning till att mitt B230FT block byts ut till ett nyare 940 block till nästa år. tongue

Men om den inte startar när den är varm tror jag du ska se över dina inställningar.

okej tongue inställningar på förgasaren ? vet du förresten om de e lätt att göra ren en förgasare ? ^^ ska göra de snart.. :p

Med lem
1 127 Inlägg
14 december 2008
Beckstroem skrev:
okej tongue inställningar på förgasaren ? vet du förresten om de e lätt att göra ren en förgasare ? ^^ ska göra de snart.. :p

Bara du kollat alla inställningar hur dom är nu, så ska det inte vara några problem. Du plockar ner förgasaren i smådelar och lägger allt i ett bensinbad över natten. Sen borsta rent med något så du får bort all skit.

908 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
H3dlund skrev:
Beckstroem skrev:

Bara du kollat alla inställningar hur dom är nu, så ska det inte vara några problem. Du plockar ner förgasaren i smådelar och lägger allt i ett bensinbad över natten. Sen borsta rent med något så du får bort all skit.

avfettningsbad går lika bra ?

Sök