5199
Sök

lite problem efter agg byte 945ltt

224 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
tja har precis blivit klar med bytet av agg i min bil satte dit en t04e turbo mer om den vet jag inte.
gamla va olja/vatten kyld o denna är bara olje kyld.

agg funkar som det ska men när den dumpar genom luft filtret blir det *kvittrande* ljud i det o jag har ingen dumpventil installerad på den sitter ingen på agg org heller *t04e* men därimot har jag en dubbel klocka på wg med 2st slang anslutningar på en till turbin huset o en till insuget kan detta vara att jag måste skifta plats på dem att jag satt dem fel? för laddet e som det ska vara.

sedan har jag inte mkt till tomgång på den mer än när jag vrider om nyckeln sen om man varvar lite finns det ingen tomgång.
vad kan detta bero på?

skulle vara glad om jag fick hjälp ganska snart =P

377 Inlägg
14 december 2008
Skulle du kunna lägga upp en bild på din installation. en bild säger mer än 1000ord.

7 283 Inlägg
14 december 2008
Missförstår jag dig nu men du säger att du inte har någon dumpventil överhuvudtaget?
Då är det inte så konstigt att luften slår tillbaka mot turbon och det kvittrar...

Wastegaten har inget med det att göra, den sitter ju på avgassidan och har inget med trycksidan att göra.

224 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
nej har inte kabel till mob.

för den klockan som sitter längst mot avgas huset sitter till luft turbinen och den näsmast inluften sitter till insuget

224 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
nej för org dumpen sitter på org aggrigatet

1 418 Inlägg
14 december 2008
har du inte ens org återcirk kvar? om den är kvar så låter det som att du har mer laddtryck nu än med gamla agg. så att den klarar inte av att släppa tillbaka all luft så den studsar istället tillbaka smile

edit; var lite sen
har du ingen dump alls så montera en smile
Senast redigerat av Lindberg88 (14 december 2008)

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

224 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
org återcirkulerande vet jag inte ända jag vet e att org dump sitter på org agg

224 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
kollade laddet förut och den ligger på 0.7 med nya agget och gamla ladda jag ca 1.6 med...

ok så det e bara till o köpa en dump då på måndag o montera dit.

öppen eller återcirkulerande?

1 418 Inlägg
14 december 2008
återcirk.
öppen funkade inte på kompisen b230ft, sura bara ner sig.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

224 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
oki doki då vet jag ska köpa en imorgon och sätta dit.. fan lite surt att man inte visste men men som man säger gör om gör rätt

224 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
men fortfarande har jag ju inte så bra tomgång plus att lambda lampan började lysa när jag va ute en sväng nyss..

vad kan det bero på?

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
14 december 2008
Lambdalampan indikerar att det finns en felkod lagrad, läs av den så kan du få en hint om vad som e knas..

224 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
ööö hur läser man av den då? kan inte vara det att den dumpar fel då tebax in agget? för lambdasonden sitter i downpipen på bilen.

Sök