Blockets regler "ihåliga"

dbjanoz
14 december 2008 · 1 785 Inlägg

Blocket regler är minst sagt ihåliga!

Det är inte tillåtet att lägga in fälgar och däck blandat med reservdelar. Men söker man på ordet "fälg" eller "däck" bland "reservdelar" så får man flera träffar

Det måste helt enkelt vara så att de kontrollera annonserna manuellt och missar i texten på de annonser de godkänner trots kombinationen fälgar och däck bland reservdelar

Någon annan som råkat ut för samma?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
FLindgren
14 december 2008 · 5 089 Inlägg

Är det inte lika bra att maila blocket.se direkt då?;P

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
FireTraXX DFFL
14 december 2008 · 9 020 Inlägg

dbjanoz skrev:
...

Någon annan som råkat ut för samma?

Eftersom att det ser ut så på blocket så har ju egentligen alla "råkat ut för det".

Men jag förstår inte meningen med tråden annat än att klaga på blocket istället för att skicka ett mail till de.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
dbjanoz
14 december 2008 · 1 785 Inlägg

dbjanoz skrev:
Blocket regler är minst sagt ihåliga!

Det är inte tillåtet att lägga in fälgar och däck blandat med reservdelar. Men söker man på ordet "fälg" eller "däck" bland "reservdelar" så får man flera träffar

Det måste helt enkelt vara så att de kontrollera annonserna manuellt och missar i texten på de annonser de godkänner trots kombinationen fälgar och däck bland reservdelar

Någon annan som råkat ut för samma?

Får tillägga att jag har skrivit till blocket. Alla har tydligen inte råkat ut för det då det finns ett antal annonser som åker rakt igenom. Meningen med tråden ja det kan ni ju själva lista ut

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Holiace
14 december 2008 · 1 754 Inlägg

Blocket har en del korkade problem. Så som att man inte kan välja vilket år (exakt) som ens bil är ifrån när man ska sälja. Bara "1980 eller äldre".

Det är ju skitdumt om man frågar mig.

Jag kan inget om allt.
kevlar_soul
14 december 2008 ·

Veeeem bryr sig?  Dagens I-landsproblem jaaoooo..

Hörs då

Mr_EmCom Med.lem
14 december 2008 · 3 759 Inlägg

Eller att Motard inte finns som val. De ligger blandat på Sporthoj, cross och övrigt.
Kanske inte så stort problem, men ändå.


Sen alla otroligt felstavade annonser stör man sig också.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
ekbergh ....:::Firebird:::....
14 december 2008 · 60 Inlägg

Holiace skrev:
Blocket har en del korkade problem. Så som att man inte kan välja vilket år (exakt) som ens bil är ifrån när man ska sälja. Bara "1980 eller äldre".

Det är ju skitdumt om man frågar mig.

håller med :S finns ju faktist en hel bunt med årsmodeller innan 1980 :S kan ju vara vad som hellst, och hur svårt kan de vara att sätta ut årsmodellerna istället?

Pontiac Firebird "sport coupe" (1969)
breesladd SKÅNING
14 december 2008 · 1 215 Inlägg

har också råkat ut för det men då var det att jag inte fick ha en annons med en herr cykel och en dam cykel i kategorin "ÖVRIGA CYKLAR" utan de skulle vara i vars en annons jag menar vad är övriga cyklar om det inte är blandade cyklar? nej nej det är cykel modeler som inte passar in i de andra kategorierna, först blev annonsen godkänd men eftar att jag ändrat pris i den så blev den inte godkänd mailade och fick svaret att de skulle vara i vars en annons svarade dom med att det fanns hur många liknande annonser som helst och då tyckte dom att jag skulle leta upp dom till dem! men men sket i att ändra min annons och numera är jag inte lika nöjd med blocket.se som jag alltid varit innan och ett dåligt ryckte sprider sig snabbt i folkmun jämnfört med ett gott ryckte

detta var i sommras men skapade inget tråd för det, trots att jag var mycke irriterad över nästan inget.

Men jag förstår vad trådskaparen mennar

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
dbjanoz
14 december 2008 · 1 785 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Veeeem bryr sig?  Dagens I-landsproblem jaaoooo..

Hörs då

Du brydde tydligen eftersom du inte kunde hålla tassarna borta från tangentbordet

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Holiace
14 december 2008 · 1 754 Inlägg

ekbergh skrev:

Holiace skrev:
Blocket har en del korkade problem. Så som att man inte kan välja vilket år (exakt) som ens bil är ifrån när man ska sälja. Bara "1980 eller äldre".

Det är ju skitdumt om man frågar mig.

håller med :S finns ju faktist en hel bunt med årsmodeller innan 1980 :S kan ju vara vad som hellst, och hur svårt kan de vara att sätta ut årsmodellerna istället?

Exakt. Man skulle ju kunna ha årtal bak till 1900 iaf tongue

Jag kan inget om allt.
Zwudda Refined
14 december 2008 · 1 770 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Veeeem bryr sig?  Dagens I-landsproblem jaaoooo..

Hörs då

+1p

dbjanoz
14 december 2008 · 1 785 Inlägg

alexm- skrev:
har också råkat ut för det men då var det att jag inte fick ha en annons med en herr cykel och en dam cykel i kategorin "ÖVRIGA CYKLAR" utan de skulle vara i vars en annons jag menar vad är övriga cyklar om det inte är blandade cyklar? nej nej det är cykel modeler som inte passar in i de andra kategorierna, först blev annonsen godkänd men eftar att jag ändrat pris i den så blev den inte godkänd mailade och fick svaret att de skulle vara i vars en annons svarade dom med att det fanns hur många liknande annonser som helst och då tyckte dom att jag skulle leta upp dom till dem! men men sket i att ändra min annons och numera är jag inte lika nöjd med blocket.se som jag alltid varit innan och ett dåligt ryckte sprider sig snabbt i folkmun jämnfört med ett gott ryckte

detta var i sommras men skapade inget tråd för det, trots att jag var mycke irriterad över nästan inget.

Men jag förstår vad trådskaparen mennar

Precis, det är till och med ännu mer dumt än det som hände mig.

Det leder till att blocket tappar sin funktion. Nämligen ett bra ställe att lägga upp annonser på. Men när de har uppenbara problem med kategorisering och indelning så leder det på lång sikt att folk tappa intresset att lägga upp annonserna där.

Den som klurar på en affärsidé ta gärna denna idéen till er egen. Det bjuder jag på, starta en ny annonsplats som är mer genomtänkt. Blocket saknar konkurrens det är därför de inte utveklas

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang