3129
Sök

Skicka bildelar mellan England - Sverige,vilket fraktbolag är bäst?

442 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
Hejsan!

Är spekulant på diverse bildelar i England men har problem med att hitta lämpligt fraktföretag som ska få förtroendet att leverera varorna.

Det handlar om en uppsättning coilovers och vikten är uppskattningsvis 15 kg i en låda på 1000x600x200 mm.

Är det någon här som handlat därifrån och som kan rekomendera något företag specifikt,eller finns det någon som har lite insyn i fraktbranschen?

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 december 2008
http://www.pslgroup.net/ har jag använt flera gånger.
Prova att maila mark.ford@pslgroup.net och se vad han säger.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

442 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
Ska göra detta!

Tack för tipset!

148 Inlägg
16 december 2008
Har en fråga ang. det här. Tänkte köpa en bildel från England förut men han kunde inte skicka till sverige för den inte hade eec-stämpel. Vad innebär det?

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 december 2008
Förmodligen innebar det att han snackade skit och inte ens visste om det själv. Många engelsmän är tyvärr ganska ointresserade av att göra sig bekymret med att skicka prylar utanför sin egen ö. Till och med de som bor på kanalöarna och Nordirland har problem ibland.
Sedan är ju en del engelsmän lite speciella. De har inte fattat det här med EU osv. Köp av någon annan är mitt råd.

148 Inlägg
16 december 2008
caromania skrev:
Förmodligen innebar det att han snackade skit och inte ens visste om det själv. Många engelsmän är tyvärr ganska ointresserade av att göra sig bekymret med att skicka prylar utanför sin egen ö. Till och med de som bor på kanalöarna och Nordirland har problem ibland.
Sedan är ju en del engelsmän lite speciella. De har inte fattat det här med EU osv. Köp av någon annan är mitt råd.

Jasså kan vara så. Blev bara så förvånad att han skickade till vissa länder som Frankrike men inte Sverige.

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 december 2008
MrNinja skrev:
caromania skrev:

Jasså kan vara så. Blev bara så förvånad att han skickade till vissa länder som Frankrike men inte Sverige.

Som sagt. De är lite underliga en del av dem... roll Jag har stött på ett par kufar i mina dagar.

Sök