Köpråd: Volvo 360

thimmy_v4
16 december 2008 · 61 Inlägg

tjenare skulle vilja veta lite om volvo 360 om dom är hållbara och vilka de vanligaste felen är på dom


Kolla rubriksanvisningarna innan nästa trådstart, mvh / Moderator

volv0 Nyman Motorsport
16 december 2008 · 57 Inlägg

skit bil !!! big_smile

" Nyman Motorsport "
Niklas1987 NO
16 december 2008 · 2 182 Inlägg

340/360 är som alla andra bilar, är den välskött kan den gå hur länge som helst, morfars hade la gått en 36000 mil med samma motor. Rost på de gamla vanliga ställena, bakskärmar, framskärmar etc etc. Gå igenom hela karossen efter rost.

Provkör, känns inte bilen bra så är den inte bra wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Brandis Diktator
16 december 2008 · 968 Inlägg

dom flesta är misshandlade och röttna... dom och rostar något föjävla mycket enligt min åsikt... dock så är det roliga bilar... köpt dig en golf istället så får du lite fler hästar på köper

isso \m/(><)\m/
16 december 2008 · 742 Inlägg

thimmy_v4 skrev:
tjenare skulle vilja veta lite om volvo 360 om dom är hållbara och vilka de vanligaste felen är på dom


Kolla rubriksanvisningarna innan nästa trådstart, mvh / Moderator

Som sagt.. ROST men finns ju fina ex.. min 360 har rullat 20000mil och är helt slut i alla bussningar i bakvagn och vxl-spaken är som att röra runt i gröt.. annat vanligt fel är att fästena till bakaxelklumpen oxiderar och spricker, finns inte att köpa nya på volvo så det är lite plattjärn och svets som gäller men annars så är det en fin hängarvagn

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Westergren Large Cap
16 december 2008 · 1 816 Inlägg

Köp inte.

Volvo_Mannen Volvoskadad
16 december 2008 · 6 017 Inlägg

köp en 360 och inte 340. då får du volvomotor iaf, sen har de ju v-lådan i bakaxeln för bästa viktfördelning wink
men som sagt rost rost rost är de man ska kolla noga efter. speciellt under, i balkar, golv osv

Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang