5186
Sök

vad ger Autotechs steg 3 chip?

191 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
har kollat på deras sida men där blev man ju inte nå klok, min bil har bsr steg 2programvara, 3" helsystem och öppet filter så vad tror ni blir för effekt med autotechs steg 3 chip? en kompis har de ligger så är sugem att testa det, tacksam för svar

MVH Emil

Man måste våga dö för att kunna leva

Muttley
16 december 2008
Steg 3

300hk 435Nm

Omprogramering av styrbox, sportluftfilter, 3" Ferrita framrör med race kat, 2,5” rostfritt Ferrita avgassystem från kat. och bak.

Ring oss för info och tidsbokning.

Monteringskostnad på 1000kr tillkommer.

Om din bil är en AWD så tillkommer 1500kr.

Pris: 16 499,00 (Inkl moms)

källa

http://www.websitefolder.net/atechmotor … PageID=155

stort och tydligt smile eller om man öppnar ögonen så står de inne på varje steg vad man får för effekt.

2 452 Inlägg
16 december 2008
kan säga att det är stor skillnad på steg 3 från autotech mot ditt steg 2 från bsr....kör själv med steg 3 o jag piskar folk som har steg 2 från bsr....

döden kommer tillbaka

4 586 Inlägg
16 december 2008
bsr kan kasta sig i väggen när man jämnför dom med autotech iallfall när det gäller volvobilar

testa så kommer du se

191 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
okej, tack för svaren, då ska jag testa det oh förhoppningsvis dra ifrån mina polare smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 december 2008
jorre83 skrev:
bsr kan kasta sig i väggen när man jämnför dom med autotech iallfall när det gäller volvobilar

Hur kan du veta att det gäller volvo när trådskaparen inte ens orkat tala om vilken bil, motor eller årsmodell det gäller?

slappt!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 december 2008
tkd_rille skrev:
stort och tydligt smile eller om man öppnar ögonen så står de inne på varje steg vad man får för effekt.

jaaa, han själv borde veta vad han har för bil och kunna klicka sig till rätt märke, modell samt motor och se effekten...  så slipper vi gissa

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Muttley
16 december 2008
torpis skrev:
tkd_rille skrev:

jaaa, han själv borde veta vad han har för bil och kunna klicka sig till rätt märke, modell samt motor och se effekten...  så slipper vi gissa

jag gissade på infon från en 850 t5, sen om de är rätt får han kolla upp själv. var faktiskt lite dålig info från han må jag säga smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 december 2008
Här om dagen var det en som ville veta om det passade att byta från 8v motor till 16v motor, personen i fråga hade en 740gl i sin presentasion, men frågan gällde en Opel Calibra!  lurigt värre...

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
16 december 2008
turbodeath skrev:
kan säga att det är stor skillnad på steg 3 från autotech mot ditt steg 2 från bsr....kör själv med steg 3 o jag piskar folk som har steg 2 från bsr....

e de så j*vla konstigt att du kör ifrån nån som har ett steg 2 när du kör steg 3

Volvo 850 T5:
BSR steg 2...................290hp/430nm
Autotech steg 3.........300hp/435nm

inte så jävla konstigt då när du har både mer HK och NM

å de e bara chipen.
du hade ju gjort lite mer mä din bil som förbättrar bilen

ja tippar på att du "piskar" dom som kör mä steg 1 och 2 mä antingen BSR lr Autotech.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

8 297 Inlägg
16 december 2008
jorre83 skrev:

testa så kommer du se

http://www.boostedbadger.nu/bilder/dynoatechvsbsr.jpg

Bekant till mig bromsade sin 855T med en steg 3 box från BSR (de 2 översta redovisningarna) och atech (de 2 undre) och de körde 2 pull med bsrboxen, och gjorde sen inget mer än att byta till atechboxen för de anslutande 2 pull'en. Och skillnaderna mellan är så små att de är försumbara och kan bero på en myriad saker.

Att en steg si får spö av en steg så beror snare på i vilket skicka maskin är och den som sitter bakom ratten. Vrid / effektangivelserna på sidorna är ju peakeffekt, vilket är fullkomligt ointressant. Skillnaderna mellan stegen på chip är inte så stora, det handlar mer om man bytt downpipe och kat eller inte.

191 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
ja han som skrev inlägget måste vara en riktigt sopa hmm aja de gällde en volvo 850 t5, 2,3l 225hk! wink
aja men då är det ju mer värt att få bsr steg 3 med chip och bräsnletrycksregulator för 3000kr ink montering smile tack för svaren

Sök