golf II drar mkt soppa

zippoo j.grafström
20 december 2008 · 116 Inlägg

tjenare.. har en golf II 1.8.. Det är något fel på den för den drar mkt soppa. tror den inte läcker för det lucktar inget. och bilen är ingen slöare eller nått. tanka i 60liter och kom ungefär 48 mil max. Nån som vet vad det kan vara? så konstigt för den ha dragit typ 0,7 förut!

tänk inte i onödan..
mrbuggy Entreprenör
20 december 2008 · 1 784 Inlägg

zippoo skrev:
tjenare.. har en golf II 1.8.. Det är något fel på den för den drar mkt soppa. tror den inte läcker för det lucktar inget. och bilen är ingen slöare eller nått. tanka i 60liter och kom ungefär 48 mil max. Nån som vet vad det kan vara? så konstigt för den ha dragit typ 0,7 förut!

Va e de för motor..?  insprutare me kat..eller..? kan de va förgasare på den..?

zippoo j.grafström
21 december 2008 · 116 Inlägg

mrbuggy skrev:

zippoo skrev:
tjenare.. har en golf II 1.8.. Det är något fel på den för den drar mkt soppa. tror den inte läcker för det lucktar inget. och bilen är ingen slöare eller nått. tanka i 60liter och kom ungefär 48 mil max. Nån som vet vad det kan vara? så konstigt för den ha dragit typ 0,7 förut!

Va e de för motor..?  insprutare me kat..eller..? kan de va förgasare på den..?

det är förgasarmotor. 91a import så det sitter väl katt på den med.

tänk inte i onödan..
Portal Filkörning?
21 december 2008 · 852 Inlägg

Antingen har den sotat igen (bara att dra på som faaaaaan på alla växlar tills den känns bra igen) eller så kanske luftfiltret e igensatt (öppna buken och kika) eller så e  det något annat

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 december 2008 · 3 404 Inlägg

Portal skrev:
Antingen har den sotat igen (bara att dra på som faaaaaan på alla växlar tills den känns bra igen) eller så kanske luftfiltret e igensatt (öppna buken och kika) eller så e  det något annat

Tvivlar, han skriver ju att motorn spinner på lika bra som förut.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
vw-mannen
21 december 2008 · 295 Inlägg

tror på luftfiltret.. om de är en inport kolla lamdan

Volkswagen Golf II Turbo CS "Challenge Stradale Turbo" (1988)
zippoo j.grafström
21 december 2008 · 116 Inlägg

vw-mannen skrev:
tror på luftfiltret.. om de är en inport kolla lamdan

Okejokej ska kolla..

tänk inte i onödan..
dangson
21 december 2008 · 38 Inlägg

bränslefiltret kanske måste bytas ut... eller så är det kanske bra att rena insprutningen med nått medel i tanken...

zippoo j.grafström
22 december 2008 · 116 Inlägg

dangson skrev:
bränslefiltret kanske måste bytas ut... eller så är det kanske bra att rena insprutningen med nått medel i tanken...

har ju helt i en flaska som renar men ingen skillnad

tänk inte i onödan..
Skalman
22 december 2008 · 508 Inlägg

En tanke som slog mig när jag läste ditt inlägg var , är temperaturen rätt ? För ligger temperaturen för långt så kan det ju vara så att bilen tror att du nyss har startat den och har choken i .

Så du kanske får stoppa i en vinter termostat som gör att bilen blir varmare .

Du kanske har mauel chock på din eftersom du har förgasare och då är det nog något annat.

Normal temperatur i motorn bör ligga på 86-90 grader skulle jag tro , det gör i alla fall min .

Sedan kan det ju vara så att någon broms ligger på det kan vara svårt att märka och då drar ju bilen mer så ditt problem behöver ju inte vara motor relaterat för man ska ju inte stirra sig blind under huven kan ju mycket väl vara något annat än just där under.

Det var lite jag hade att bjuda på smile

God jul !

evilaudio
22 december 2008 · 16 195 Inlägg

om de e en 91a så sitter de s.k "singelinsprut" på den..  har du mätt va du har för Co halt på den??

kanske e nå knas me lamdan...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang