3864
Sök

Billarm över mobil

Pekabow i can see u
644 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
hörde eller sätt några sidor som har GSM billarm , hur bra kan det vara.. har ngn prövat de. vad ger du för omdöme

3 650 Inlägg
23 december 2008
Låter ju som nåt som inte kommer funka.."typ" blir din bil stulen" går ett larm till "centralen" därefter får du ett sms"

Pekabow i can see u
644 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
nää inte bara det att man kan stänga av bilen över ett sms , eller starta den . öppna kanske dörren eller lyssna vad som händer i bilen ,, för mina ögon så äre lite svårt o tro det men här finns larmet . http://www.vikinglarm.se/  kostar 2499.-

16 197 Inlägg
23 december 2008
funkar hur bra som helst.. carguard har ju en tilläggs enhet som skickar ett SMS till mobilen om nån krets i larmet bryts.  finns även med gps sändare så man kan spåra bilen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 650 Inlägg
23 december 2008
Hm, jag skulle ialf inte lita på det..känns mera som ett utställning larm på typ mässa lr liknande

16 197 Inlägg
23 december 2008
Kesler skrev:
Hm, jag skulle ialf inte lita på det..känns mera som ett utställning larm på typ mässa lr liknande

oki?? på vilket sett skulle man inte kunna lita på de då??

själv så har ja ett larm där min "larmdosa" börjar vibrera när mitt larm går.. upp till 2 km täckning har just den funktionen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Pekabow i can see u
644 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
funkar hur bra som helst.. carguard har ju en tilläggs enhet som skickar ett SMS till mobilen om nån krets i larmet bryts.  finns även med gps sändare så man kan spåra bilen.

mm men här är det inte bara ett sms som skickas ,,
här är det BOON grej

Med din telefon kan du:
Larma
Avlarma
Starta bilen
Stanna motorn
Öppna och stänga centrallåset
Hitta bilen med Ljud och Ljus
Få statusindikation
Bli meddelad om inbrott sker
Lyssna inne i bilen
Samtala med personer i bilen
Ändra lösenordet i enheten
Öppna bagageluckan
... och mycket mer.

409 Inlägg
23 december 2008
ja vet att det finns. min arbetskamrat håller på och installerar ett larm i sin husvagn där han kan både få sms när larmet går eller kanske temperaturen blir kall. larmet har reläutgångar så då kan han smsa tillbaka och styra termostat osv.. larmenheten är stor som en snusdosa ungefär och har ett antal in/ut-gångar. skitsmidigt smile

3 650 Inlägg
23 december 2008
evilaudio skrev:
Kesler skrev:

själv så har ja ett larm där min "larmdosa" börjar vibrera när mitt larm går.. upp till 2 km täckning har just den funktionen.

men en mobil? batterit slut..ljudlös..kan vara mkt

Pekabow i can see u
644 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
evilaudio skrev:
Kesler skrev:

det finns dosa men sen kan du använda mobilen också ...

3 650 Inlägg
23 december 2008
Abeed skrev:
Kesler skrev:
evilaudio skrev:

ok,ja bättre, hade det bara vart mobilen så hade det vart fail

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
23 december 2008
Står i informationen att man kan styra larmet med knappval från sin mobil... Skickat mail till dem och frågat om larmet, men svar kommer först 2a januari pga julledigt...

Pekabow i can see u
644 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
sirmiro skrev:
Står i informationen att man kan styra larmet med knappval från sin mobil... Skickat mail till dem och frågat om larmet, men svar kommer först 2a januari pga julledigt...

skulle varit snällt. om du hörde senare av dig till mig .smile vad de berätta om larmet.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
23 december 2008
Kesler skrev:
Abeed skrev:
Kesler skrev:

ok,ja bättre, hade det bara vart mobilen så hade det vart fail

Bilen tjuter ju och blinkar som alla andra larm med. big_smile

abeed skrev:
skulle varit snällt. om du hörde senare av dig till mig . vad de berätta om larmet.

kan jag med nöje göra. Informerade dem om denna tråd så kanske de svarar själva.
Senast redigerat av sirmiro (23 december 2008)

653 Inlägg
23 december 2008
Dedär larmet fångade mitt intresse med, har ju inget larm på min =P

Pekabow i can see u
644 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
försökt se hur man nu kan insallera det .. OCH enkelt var det inte alls,.,, för att ngn kunnig så tror jag han tar 1500 för att installera de eller har jag fel .

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
24 december 2008
Svaret:

"Hej.

Av en ren slump startade jag mailen och såg ditt mail, så jag tänkte att jag svarar på dina frågor.

Våra larm är inte "godkända" då de ej är testade av SBSC/SFF. Varför de inte är godkända är att det kostar alldeles för höga summor som i slutändan hade påverkat priset gentemot kund.
Skulle dessa larm vara "godkända" så hade priset varit i klass med ex. Cargard, Defa och andra liknande, samt att du Måste ha en Godkänd installation utav larmet, vilket i sin tur även det kostar en massa.
Om du ännu inte har bilen försäkrad, så kan jag rekommendera dig Aktsam www.aktsam.se , dessa har inget krav på godkända billarm, och täcker egendomstöld upp till 10000:-

Montering av larmen kan ske antingen via en verkstad, eller om du har elkunskaperna, så kan du göra det själv.
Vi samarbetar med diverse verkstäder runt om i landet, så vi kan nog hitta en som ligger i din närhet.

För att starta skickas ett SMS med ditt personliga lösenord och en kod för att starta, lika så för avstängning.

Du kan använda vilken mobiloperatör som helst, sålänge Sim-kortet har GSM (2G)

God jul och gott nytt år.

Med vänlig hälsning
Robin Henriksson
Vikinglarm HB
Tel, Vard. 08-16 (Lunch 12-13): 0418-62 15 77
Webb: www.vikinglarm.se"

Mitt meddelande:

"Hej!

Då det är första gången jag sett dessa alarm och sett information om att det skulle vara ett "ploj" larm (http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114083) och undrar därför om detta är godkänt som larm med immobilizer av de svenska försäkringsbolagen, och hur ska installationen isåfall ske? T.ex. någon speciell verkstad som ska montera det?

Jag är nämligen mycket intresserad av detta alarm:

"2-vägs GSM Billarm med Motorfjärrstart och Stötsensor
Art.Nr: VL-619C"

Och då jag behöver ett larm för att få bilen försäkrad läggs troligen en bäställning ganska omgående om allt är grönt.

När jag ändå är frågvis kan jag passa på att fråga hur mobiltjänsterna fungerar, skickar jag t.ex. ordet "starta" så startar bilen upp? Är systemet operatörslåst? Någon speciell operatör ni rekomenderar?

Kan säkert komma på 1000frågor, men detta var det viktiga. big_smile
Hoppas ni haft en trevlig jul (då jag såg att ni har ledigt till 2jan)

Mvh//Micke"
Senast redigerat av sirmiro (24 december 2008)

Sök