3880
Sök

Passagerarstol i 740 är lite sne.

Volvo850-92
1 682 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Min passagerarstol är lite sne. Hur gör man så den blir rak?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 december 2008
sne på vilket vis att den står snett i skåran? och har låst sig? lr hur menar du?

Volvo850-92
1 682 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
På passagerarstolens ( ryggstöd )högra sida längst upp så kan man dra den bak (hörnet) några cm typ max 5 cm
Senast redigerat av Volvo740-88 (25 december 2008)

5 650 Inlägg
25 december 2008
förstår inte riktigt vad du menar förutom ryggstödet menar du vinkeln på ryggstödet lr menar du den andra för svanken?

Volvo850-92
1 682 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
vi säjer att jag sitter bakom passagerarstolen. Jag lägger båda händerna på ryggstödet. Jag drar det bak lite lätt. sen när jag kollar någa så är den vänstra sidan mera mot mej och den högra är normal. Om du går in på min sida och kollar på ryggstödets vänstra hörn längst upp. drar men i detta hörn bak lite lätt och släpper det så blir det snett. då måste man putta fram hörnet och att det ska bli lika rakt om det andra hörnet.

5 650 Inlägg
25 december 2008
aha ok då e jag me i matchen igen .. de beror vell bara på att den är ner sutten hade vart ordentligt fel tycker man fall de hade fortfarande kännts som nya .... vet inte riktigt om de går och fixa så den blir 100% rak igen annars är de vell bara köpa en beggad för 1 par 100 med samma klädsel?

Volvo850-92
1 682 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
alltså, den är inte ner sutten. Det är ryggstödet som är snett. Den man sitter på är rak. Jag får köpa en ny stol för en billig peng eller så kan jag renovera den. Det är en bult so  är lös eller en axel. Axeln som man ställer in stolen med.

Jägermeister
910 Inlägg
25 december 2008
Sätt dig i baksätet och tryck på frammåt som fan med benen där på den sidan den har blivit sne bakåt.
Så rätar den ut sig, den kommer bli sne igen men den e rak ett tag ialf, har haft samma problem i en volvo 240 och man fick ont i ryggen som fan efter att ha suttit ett tag när sätet var så snett.

Sätet kan ju ha gått av innuti oxå på ena sidan.
Senast redigerat av gemini78 (25 december 2008)

En gång är ingen gång...

5 650 Inlägg
25 december 2008
Volvo740-88 skrev:
alltså, den är inte ner sutten. Det är ryggstödet som är snett. Den man sitter på är rak. Jag får köpa en ny stol för en billig peng eller så kan jag renovera den. Det är en bult so  är lös eller en axel. Axeln som man ställer in stolen med.

bara lyfta ur den ur bilen och kolla alla bilar jag haft har de glappat som satan i brydde mig aldrig=D

fast iof glappar de bara på ena sidan som du har de kankse där lite störande fall man sitter i stolen ..

Sök