3944
Sök

Lågnivå problem!

205 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Hej har köpt 2st 12" som jag driver med ett bryggkopplat 4kanals steg
sen fick jag även med 2st 6*9or och ett 2kanals steg sen när jag ska koppla
in det andra steget till 6*9orna och dragit ny lågnivå och kopplat in allt så låter
inte framsystemet.

Jag har en Clarion DXZ818RMP som huvudenhet.

Hur ska jag koppla lågnivåarna för att allt ska låta?

Om jag kopplar hur lågnivån till basarna och kopplar in 6*9ornas lågnivå där funkar allt fint.

Uppskattar all hjälp:)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 maj 2006
hej, går det inte att länka mellan stegen, för den kopplar ur stereons inbyggda automatiskt när du drar i lågnivån... Köp en frenkontakt annars så är problemet löst smile

458 Inlägg
27 maj 2006
bumpe skrev:
hej, går det inte att länka mellan stegen, för den kopplar ur stereons inbyggda automatiskt när du drar i lågnivån... Köp en frenkontakt annars så är problemet löst smile

Har du inte 2 st utgångar från huvudenheten? En som är front och en Sub bas eller liknande??
Det ska det finnas så att du kan dela upp ljudet bra.. Om du nu drar bak enbart 1 lågnivåkabel och
kopplar ihop stegen så kan du ju inte använda din EQ i stereon riktigt i och med att allt är kopplat på
en enda kabel om du förstår??

Lycka till!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 maj 2006
Kojloj skrev:
bumpe skrev:

Har du inte 2 st utgångar från huvudenheten? En som är front och en Sub bas eller liknande??
Det ska det finnas så att du kan dela upp ljudet bra.. Om du nu drar bak enbart 1 lågnivåkabel och
kopplar ihop stegen så kan du ju inte använda din EQ i stereon riktigt i och med att allt är kopplat på

Lycka till!

Det kan man ju visst, det är bara det att du får dela upp signalen i filtretistället för i HU:n Det enda som inte kmr att funka är just att justera sub utgång men EQ:n är ju gjord för att kunna användas utan subwoofer... Problemet var ju det att den klipper av förstärkerdelen i HU:n när du kopplar lågnivån till frontutgången...

458 Inlägg
28 maj 2006
bumpe skrev:
Kojloj skrev:
bumpe skrev:

Lycka till!

Det kan man ju visst, det är bara det att du får dela upp signalen i filtretistället för i HU:n Det enda som inte kmr att funka är just att justera sub utgång men EQ:n är ju gjord för att kunna användas utan subwoofer... Problemet var ju det att den klipper av förstärkerdelen i HU:n när du kopplar lågnivån till frontutgången...

hmm, jag förklarade nog lite dåligt! men han har nog fått svar på sin fråga nu..

Sök