2683
Sök

Digital km räknare!?

2 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
Har en renault megane -97 med digital km räknare, för en vecka sen så började det lysa ordet "oil" innan körda kilometer visades, jag antog att detta betydde att det var dags för ett oljebyte och har nu bytt olja filter och luftfilter. Men problemet finns kvar, nu undrar jag om någon vet varför det står "oil" på km räknaren fortfarande...

MVH Jossan

SSS -12
3 217 Inlägg
28 maj 2006
Det är inte så att det handlar om bristande oljetryck?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
Ingen aning? Jag har själv tummen mitt i handen när det gäller bilar...hahahah... vad innebär bristande oljetryck då?

10 287 Inlägg
29 maj 2006
Problemet är att du måste tala om för datorn i bilen att du har bytt olja. Dvs få den "nollad" på en verkstad.

/Göran

jossan_76 skrev:
Har en renault megane -97 med digital km räknare, för en vecka sen så började det lysa ordet "oil" innan körda kilometer visades, jag antog att detta betydde att det var dags för ett oljebyte och har nu bytt olja filter och luftfilter. Men problemet finns kvar, nu undrar jag om någon vet varför det står "oil" på km räknaren fortfarande...

MVH Jossan

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

15 Inlägg
29 maj 2006
ja det ska stå oil när du startar bilen för under oil så är det massa tecken.. dem tecknen är hur mkt olja du har i bilen.. ska alltså vara så.. det kanske lyser så i 30sek å sen kommer trip-mätaren fram igen.. så e det på alla dem där..!

Sök