axelj skrev:
TurbOla skrev:
axelj skrev:
Är du säker på det? GLT-kammarna är trots allt inte en så radikal förändring gentemot original, dessutom finns ju LMM där av en anledning.
Har jag fel?
Turbokammarna ger ett "snällare" register, med jämnt drag genom hela.
GLT-kammarna gör att man får mer "kick" på toppen, typ 4000 varv och uppåt, då uppträder bilen lite rappare, men blir desto slöare på lägre varv.
Men aldrig hört om någon som mappat om bilen pga bytt kammar...
Nej jag tycker det låter som overkill!
De är bara ett litet tips

Böt kammar i min ett par dagar före mappning, och glömde helt av att jag gjort det.
En rejäl urgasning och sen började bilen gå på 3 burkar samt att jag hade en stor elds låga ur avgassystemet.
Hem och lyfte av toppen,
2ans kolv såg ut som en iggelkotte.
1 avgasventil var det hål i.
Ventilstyrningen var nästan helt borta.
Ett stor grop i avgaskanalen.
avgasimpellern saknades det stora bitar av.
I och för sig så var det en cosworth, men men.
Då lärde man sig vikten av rätt programvara till rätt grejor. ha de