Det går inte med orginal bränsle boxar och tändboxar.. men kör du med ett nira i3+ eller VEMS motorstyrning eller liknande ska de funka bra.. b230F kabelhärvan e nästan helt samma förutom att FT då har ett förkopplingsmotstånd till spridarna. sen är kablarna på fel sida.. vet fler som har turbokonverterat b230F motorer å även en del b230e
Du behöver:
- Båda styrboxarna för turbo (bränsle och tändning)
- Rätt LMM
- Turbospridarna
- Förkopplingsmotstånden till turbospridarna
- Byta koppling
- Skaffa intercooler
- Slangar och rör till och från intercooler
- Plaströret mellan turbo och luftburk
- Turbons luftburk
- Flytta batteriet till vänster sida och luftburken till höger (eller bygga special)
- Svarva ner kolvarna för lägre komp
- Turbons grenrör
- Turbo
- Turbons avgassystem
- Banjo på oljetryckskontakten för olja till turbon
. Borra in retur för oljan i block eller tråg
- Packningar
- Göra om kylsystemet så att du får vattenkylningen till turbon
- Konsoll som håller upp turbon
- Saltkylda avgasventiler eller turbotopp
- Göra om motorkabelhärvan för att koppla in motstånden
- Andra montagekonsoller till kylar/intercoolerpaketet
- Turbons hårdare kolvringar
- Byta till T / VX / A / VX3 kam om du inte har det redan
- Göra om motorkablaget så att det räcker till nya placeringen av AMM
Sedan så bör man:
- Byta till turbons bromsar
- Stoppa in diffbroms
Få den sedan igenom besiktning är ett annat problem
