5391
Sök

Datainterface för motordiagnostik

11 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Hej, har nyligt köpt en kabel för att kunna läsa felkoder till min passat 1,8t -02
ELM327 USB Bildiagnostik verktyg

Undrar om de finns någon som använder denna kabel och har erfarenhet om installationen av själva kabeln.

Problemet som jag har är att datorn inte säger att den har hittat en ny hårdvara när man kopplar in kabeln i datorn, jag har även kört så att datorn själv ska leta efter enheten men hittar den inte

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 december 2008
Funkar din USB.port som den ska? Provat på en annan dator? Gjort enligt anvisningarna?

1 723 Inlägg
10 december 2008
jag fick en cd med drivrutiner med min kabel jag köpte. och det var inga problem att installera den. kanske är fel på din kabel?

11 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Undrar om de inte är fel på kabeln, har gjort enligt anvisningarna men verkar vara ett jäkla strul att få den virituella porten att fungera. har skickat tillbaka kabeln och köper en med COM-port - slut på problemen!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 december 2008
Wingo skrev:
Undrar om de inte är fel på kabeln, har gjort enligt anvisningarna men verkar vara ett jäkla strul att få den virituella porten att fungera. har skickat tillbaka kabeln och köper en med COM-port - slut på problemen!

enklaste sättet att få virtuella portar att funka är att göra en egen port-checker som testar alla com portar då det kan vara vilken com port som helst som används för komunikationen...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
13 december 2008
Det är inte så enkelt som att kabeln inte får ström?? Många ODB/ODBII kablar tar sin ström från bilens 12V...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

11 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Jag har provat koppla in kabln i bilden med för att kabeln ska få ström men ingen skillnad.
Har nu tröttnat på detta strul och skickat tillbaka kabeln för att köpa en lika dan kabel fast med seriell com-port

Sök