5774
Sök

Styrboxen i 855 t5, svår att löda sockel?

260 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Tjena.. Har beställt chip och undrar om det är svårt att löda in den där sockeln? Nån som har bild?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 december 2008
Det är inte svårare än att löda andra komponenter på ett kretskort... Har du aldrig lött kretskort ska du inte försöka om du inte har fler boxar på lager...
Bara du får den åt rätt håll och alla lödningar smälter in ordentligt utan att smälta över till en annan löd-ö så går det att göra själv...

1 353 Inlägg
29 december 2008
beror helt på vilken lödvana du har.. ja lödde mitt själv o de var inga problem.. lungt o försiktigt bara så går de.. tänk också på att trimchippen har 2 ben kortare. så du sätter den rätt i sockeln.. själva sockeln i sig löder du bara in i samma riktning som org chipp.. sedan sätter du in de nya chippet åt samma håll.

2 953 Inlägg
29 december 2008
gr0 skrev:
hej:cool:

normalt njae

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

260 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Jag går el och löder en del i skolan, så några problem verkar det inte vara smile Skulle bara kolla så det inte var några konstigheter wink

1 353 Inlägg
29 december 2008
då löser du de.. ta de som sagt lungt i stilla bara så.. tänk på att kretskortet e sånt dubbelt eller trippelt kommer inte ihåg nu.. men som sagt du verkar kunna de så lycka till!
o en fråga till förresten va e de för chip du köpt?
skulle faktiskt råda dig att inte löda i de.. du vet aldrig va de e för skit.. ja körde runt på ett blocket-skit ett bra tag innan ja äntligen fick bilen chippad.. det chippet var definitivt inte autotech steg 1 som den säljaren påstod.. de var massa fel i mappen o sånt skit.. nu går bilen betydligt bättre.. så hoppas du får ett ärligt chip
LYCKA TILL!!!!
MVH
Crille

260 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Hur får jag loss det där plast skyddet som sitter som skydd för kortets undersida? vågar inte fläcka och dra .. .. bättre att fråga.

1 353 Inlägg
3 januari 2009
du ska klämma med en tång. samtidigt som du lixom typ vrider ut "tappen"

260 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
på dom där "fjädrarna" eller? hur ska jag klämma? fattar inte riktigt smile

1 353 Inlägg
3 januari 2009
om du tittar på dom så förstår du hur du ska klämma ihop dom o sedan så skjuter du ut den samtidigt som man måste vrida då den e skruvad som en spiral

Sök