3400
Sök

Vindsus...

Beyond Godlike
146 Inlägg
29 maj 2006
Trådstartare
Tja.

Jag har en Audi A4 som låter för j*vla mkt när man kör lite för fort. Vid 180 börjar dessutom vindrutan att susa något fruktansvärt... (har jag hört talas om tongue) .. Någon som kan konfirmera att detta är "standard".. eller kan det vara så att det e något skummt med just min vindruta smile

Dom säger det!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 maj 2006
Connidja skrev:
Tja.

Jag har en Audi A4 som låter för j*vla mkt när man kör lite för fort. Vid 180 börjar dessutom vindrutan att susa något fruktansvärt... (har jag hört talas om tongue) .. Någon som kan konfirmera att detta är "standard".. eller kan det vara så att det e något skummt med just min vindruta smile

kanske inte är riktigt tätt.. men ananrs kan du ju invenstera i vindavisare..

Bmw osv..

SSS -12
3 217 Inlägg
29 maj 2006
har också en del susande i min Ford, hör kanske åldern till men jag vill inte att det ska vara där... Förutom vindavvisare, vad kan man göra?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 594 Inlägg
29 maj 2006
det kan ju va vad somhelst det kan ju även va vindrutetorkarna som ger ett ljud eller nån list?
omöjligt att svara på tror inte det är rutan

Beyond Godlike
146 Inlägg
29 maj 2006
Trådstartare
Jo jag är 87,4 procent säker på att det är vindrutan o inte torkarna... Det låter faktiskt konstigt nog mest på förarsidan hmm

Dom säger det!

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
29 maj 2006
om det skulle vara läckage i limmningen så skulle du nog märka det vid betydligt lägre hastighet.
Men annars spola med vatten och kolla om det kommer in vatten nånstans.
annars åk till en bilglasmästare som har en läckagemätare
det är en liten ultraljuds manick som du sätter i bilen och sen har du en annan mottagare som du drar efter kanten på rutan.
Hade en själv på mitt glasmästeri som jag sålde i årskiftet.
den är väldigt bra även för att kolla läckage i dörrar om inte gummilisten orkar hålla tätt överallt

Beyond Godlike
146 Inlägg
29 maj 2006
Trådstartare
Okej! Det låter intressant! tack för svaret!

Dom säger det!

Säljare
341 Inlägg
29 maj 2006
Connidja skrev:
Tja.

det finns en guide hur du fixar det där på nordicaudi.se...
läs den och fixa så försvinner bruset..

1 723 Inlägg
30 maj 2006
jag har vindbrus på min bil. Det är dörrlisten som torkat och inte tätar så bra. 1000 spänn så har man nya fräscha smile

Sök