Böter vid flygande besiktning?

RaGnaR RattmuFF
4 januari 2009 · 506 Inlägg

LilleSKUTT skrev:

RaGnaR RattmuFF skrev:
Hur är det ifall man kör ett bilsläp och en bil på släpet som väger kanske 300 kg för mycket mot vad jag får dra och man inte har något registreringsbevis på bilen som är på släpkärran kan de bötfälla en då? Då måste de väl ha fram vågar osv?

har dom regnr kan dom ju kolla i datorn men misstänker att du emnar en origistrerad bil typ tävlingsfordon då får dom väga dig ...

jag kan ju bara skruva bort plåtarna så blir det som en banbil smile. Den är vägreggad egentligen.

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
LilleSKUTT
4 januari 2009 · 512 Inlägg

RaGnaR RattmuFF skrev:

LilleSKUTT skrev:

RaGnaR RattmuFF skrev:
Hur är det ifall man kör ett bilsläp och en bil på släpet som väger kanske 300 kg för mycket mot vad jag får dra och man inte har något registreringsbevis på bilen som är på släpkärran kan de bötfälla en då? Då måste de väl ha fram vågar osv?

har dom regnr kan dom ju kolla i datorn men misstänker att du emnar en origistrerad bil typ tävlingsfordon då får dom väga dig ...

jag kan ju bara skruva bort plåtarna så blir det som en banbil smile. Den är vägreggad egentligen.

oki förstår vart du vill komma och ja det kan funka men dom kan ju väga dig iaf om dom har tillgång till våg smile vågar finns på flera ställen tex e4an några mil söder om sundsvall e14 brunflo  mfl ställen

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
LilleSKUTT
4 januari 2009 · 512 Inlägg

försöker hålla sånthär frisk i minnet då jag aldeles för ofta är ute å åker med  biltrailer smile

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
LilleSKUTT
4 januari 2009 · 512 Inlägg

tips var noga med att spänna fast bilen riktigt i alla fyra hjul mm för ser man seriös ut så brukar man ha lättare att få en snäll polis som är snäll och förstående

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
RaGnaR RattmuFF
4 januari 2009 · 506 Inlägg

LilleSKUTT skrev:
tips var noga med att spänna fast bilen riktigt i alla fyra hjul mm för ser man seriös ut så brukar man ha lättare att få en snäll polis som är snäll och förstående

är ändå ca 100 mil jag ska färdas på E4a! sad

Annars får jag vänta tills det är lagligt med sommardäck och köra bruksbilen upp och be en kompis köra den hem medans jag kör den nyinförskaffade bilen.

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
LilleSKUTT
4 januari 2009 · 512 Inlägg

RaGnaR RattmuFF skrev:

LilleSKUTT skrev:
tips var noga med att spänna fast bilen riktigt i alla fyra hjul mm för ser man seriös ut så brukar man ha lättare att få en snäll polis som är snäll och förstående

är ändå ca 100 mil jag ska färdas på E4a! sad

Annars får jag vänta tills det är lagligt med sommardäck och köra bruksbilen upp och be en kompis köra den hem medans jag kör den nyinförskaffade bilen.

ja det är nog ett bra alternativ smile eller varför inte åka tåg ner ? smile förlåt vet att det är ett bilåkarforum och sj skulle jag ta bil  men det är ibland billigare med tåg smile )

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
LilleSKUTT
4 januari 2009 · 512 Inlägg

iof skulle jag köpa vinterdäck och  åka på engång då jag hatar vänta på saker =

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang