5394
Sök

vilka firmor chippar lh2.2?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
som rubriken säger.
har volvo 745 tic -88
b230ft
lh2.2

vilka firmor chippar detta system?
vet att hi-tuning gör det men finns det fler?

-den satt som en fläskläpp-

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
hittade en kille som påstår sig ha en lh2.2 box som är chippad från autotech. kan detta stämma???
isåntfall. vad är rekomendationerna från autotech till lh2.2?

Med lem
1 127 Inlägg
5 januari 2009
www.hituning.com

Finns en väldigt bra tråd om deras chip på en amerikansk volvo sida:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817

Står även vilka boxar som är "chipbara" och vilka som inte är. I en del måste man löda om lite. Själv hade jag turen att lyckas få tag på en med lös sockel så jag ska köpa Hi-tunings chip framöver.

Ska även finnas något ställe i Örebro som mappar om styrboxen så den hänger med upp till 1 bars laddtryck vad jag hört. Kommer inte ihåg vad stället heter bara. Men jag tror hi-tunings funkar minst lika bra.
Senast redigerat av H3dlund (5 januari 2009)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
H3dlund skrev:
www.hituning.com

Finns en väldigt bra tråd om deras chip på en amerikansk volvo sida:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817

Står även vilka boxar som är "chipbara" och vilka som inte är. I en del måste man löda om lite. Själv hade jag turen att lyckas få tag på en med lös sockel så jag ska köpa Hi-tunings chip framöver.

Ska även finnas något ställe i Örebro som mappar om styrboxen så den hänger med upp till 1 bars laddtryck vad jag hört. Kommer inte ihåg vad stället heter bara. Men jag tror hi-tunings funkar minst lika bra.

a har snackat massor med hi-tuning och de verkar duktiga. ska tydligen kunna ställa laddet på 1.05 bar utan spikningar med deras chipp. men som sagt det kostar 2800:- och har hittat ett begagnat nu och han säljer för 800:- för hela boxen. men påstår att den är chippad hos autotech. så jag frågade autotech om dom säljer chip till denna bil. och dom svarade att dom inte gjorde det så nu vette fan vad jag gör :p blir nog hi-tuning smile

Sök