audi a8 problem

SECRET
4 januari 2009 · 79 Inlägg

har en audi a8 4,2 som inte startar ibland den visar en bil med en nyckel i.

Senast redigerat av calibra16v (4 januari 2009)

SECRET
4 januari 2009 · 79 Inlägg

calibra16v skrev:
har en audi a8 4,2 som inte startar ibland den visar en bil med en nyckel i.

ingen

oleg Trätekniker
4 januari 2009 · 387 Inlägg

calibra16v skrev:
har en audi a8 4,2 som inte startar ibland den visar en bil med en nyckel i.

Ring audi och säg att du vill bli koplad till värkstaden.

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
R-S-P
4 januari 2009 · 38 Inlägg

imobilizer?? batteri i nyckeln kanske?? kolla på nordicaudi... där kanske du hittar en länk som säger vad du ska göra...

men jag e inte hundra på vad varningen betyder!

mvh

TdiR
4 januari 2009 · 269 Inlägg

nyckeln är anpassad til bilen , får du en sådan signal så har inte bilen kontakt med nyckeln .. kan vara kass nyckel elle att lässpolen i tändningslåset börjar bli kass .. Du måste in till verkstan

VW Passat R Tdi 4motion
SECRET
4 januari 2009 · 79 Inlägg

TdiR skrev:
nyckeln är anpassad til bilen , får du en sådan signal så har inte bilen kontakt med nyckeln .. kan vara kass nyckel elle att lässpolen i tändningslåset börjar bli kass .. Du måste in till verkstan

det e en vanlig nyckel inte en sån dosa händer bara ibland den startar när man gasar o vrider igång den kan de va så att jag inte låser bilen o sen att den har något skit som gör att den gör så

TdiR
4 januari 2009 · 269 Inlägg

spela ingen roll vad det är för nyckel , varje nyckel från vags bilar från 96 tror jag har en sändare i sig o då har man en lässpole antagligen i tändningslåset elle en ring över låset som läser av sändaren o då startar den med , gör den inte det så kan den hoppa igång o dö med en gång elle inte starta alls

VW Passat R Tdi 4motion
R-S-P
4 januari 2009 · 38 Inlägg

klurigt... Närmaste Audiversktad som gäller eller ngn som kan läsa felkoder kanske?? audiverkstan suger...

lämnade in tjejens a3a o då tog dom 1895kr för att byta en sladd till imobilizern, 30min jobb!!

SECRET
4 januari 2009 · 79 Inlägg

TdiR skrev:
spela ingen roll vad det är för nyckel , varje nyckel från vags bilar från 96 tror jag har en sändare i sig o då har man en lässpole antagligen i tändningslåset elle en ring över låset som läser av sändaren o då startar den med , gör den inte det så kan den hoppa igång o dö med en gång elle inte starta alls

aa det e så precis den starar o dör men gasar man lite så e den igång han som hade bilen innan slarvade bort nycklen men han hade en kopia som han gjorde se dt e en kpoia nyckel nu vanlig nyckel

TdiR
4 januari 2009 · 269 Inlägg

Hmm låter skumt , ska ej gå göra bara en kopia o att allt funkar sen som det ska .. Nycklar måste kodas o grejer o allt går online idag .. Jobbar själv som bilmek på vag

VW Passat R Tdi 4motion
SECRET
4 januari 2009 · 79 Inlägg

TdiR skrev:
Hmm låter skumt , ska ej gå göra bara en kopia o att allt funkar sen som det ska .. Nycklar måste kodas o grejer o allt går online idag .. Jobbar själv som bilmek på vag

allt e som vanligt funkade hur bara som helst till ikväll jag låste inte bilen gick ut efter någon tim o då ville den inte starta ( hur mkt kostar en sån nyckel med en dosa)

TdiR
4 januari 2009 · 269 Inlägg

det vet jag inte , tyvärr

VW Passat R Tdi 4motion
R-S-P
5 januari 2009 · 38 Inlägg

fick beställa en kodnyckel till en bmw 540 för typ 4år sen o då kostade bara nyckel 800kr sen skulle den kodas etc etc... blev väldigt dyrt för en sa-ans nyckel!

så räkna med att d kostar en peng!

LeLuke
5 januari 2009 · 185 Inlägg

R-S-P skrev:
fick beställa en kodnyckel till en bmw 540 för typ 4år sen o då kostade bara nyckel 800kr sen skulle den kodas etc etc... blev väldigt dyrt för en sa-ans nyckel!

så räkna med att d kostar en peng!

Men kan nog vara värt det för att köra sin kära bil igen:rolleyes:smile

R-S-P
5 januari 2009 · 38 Inlägg

det har du rätt i LeLuke... big_smile

CrilleD
5 januari 2009 · 831 Inlägg

Ja Audi är äckligt dyra när det kommer till reparationer. Överpriser kan dom ta minst sagt!

R-S-P skrev:
klurigt... Närmaste Audiversktad som gäller eller ngn som kan läsa felkoder kanske?? audiverkstan suger...

lämnade in tjejens a3a o då tog dom 1895kr för att byta en sladd till imobilizern, 30min jobb!!

Nemi
5 januari 2009 · 61 Inlägg

Startspärren går i,om jag inte minns fel så har dom där nyklarna magneter i sig,prova o banka lite på nyckeln och ta bort pluspolen/minus på batteriet ett tag.
Mvh

SibbSon Mr. AUDI !
5 januari 2009 · 642 Inlägg

Som sagt är det imobilizern som slår i, en kopierad nyckel Går ej natt starta med om din imobilizer funkar som den ska, dvs det måste vara ngt fel på avläsaren så att när den väl funkar så vill den inte starta eftersom du inte har en kodad nyckel..
Audi tar drygt 1500:- för nyckel+kodning om du har tur!

Mvh/Sibba

Four Rings To Rule Them All!
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
go_offroad Avstängd
5 januari 2009 · 74 Inlägg

har du ingen reservnyckel att prova med när den inte startar på den vanliga?
hade en kombo som skutta igång och stannade direkt, fick tips om att ta den andra nyckeln till den, och då startade den direkt!

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang