visslande remmar

ralle_91
5 januari 2009 · 254 Inlägg

ska jag byta alla remmar fläkt rem o ac rem o generator o de alla?? eller de e bara en viss som brukar bli dålig??

Hasselstrom
5 januari 2009 · 796 Inlägg

Ja men då låter väl inte alla 740s så?   Varifrån är det de låter för det första?

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
jocke_gronberg
5 januari 2009 · 4 586 Inlägg

ralle_91 skrev:
de e kanske fläkten som låter.. men de konstiga är att min kompis 740 är helt tyst där ifrån

Byt remmarna och du kan sova gott problemet kommer att vara löst. du kan alltid testa remspray men det är bara en tillfällig lösning

Jimpiz
5 januari 2009 · 845 Inlägg

ralle_91 skrev:
de e kanske fläkten som låter.. men de konstiga är att min kompis 740 är helt tyst där ifrån

Min är också tyst därifrån.

Men gör så att känn så att remmarna är rätt spända, om inte spänn

Känn om dom är torra och slitna, om dom är det så byt, använd inte remspray ( eller gör det, men remmarna håller lika länge som en ett paket mjölk)

Kolla, lyssna och se, kan vara nått annat som tjuter/gnisslar/låter, kan vara generatorn, servon m.m

Meddela sedan vart det missljudet låter som högst så ska vi nog kunna gå vidare med detta problem.

Senast redigerat av Jimpiz (5 januari 2009)

Saab 9-3SS (2008)
ralle_91
5 januari 2009 · 254 Inlägg

jag utforska de imårgon.. men rätt säker på att de är remmarna så låter men inte säker på vad som ska åtgärdas men ska kolla på de imårgon tack så länge

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang