prövotid+böter?

sput
7 januari 2009 · 13 Inlägg

Hej blev precis stannad o fick böter körde i 59 på en 50 väg. Undrar bara hur det är med prövotiden, får jag behålla kortet eller är jag illa ute?

Rojpen
7 januari 2009 · 2 230 Inlägg

det är precis samma regeler som alla andra FÖRUTOM då dom som inte har prövo tid förlorar sitt kort x månader. så förlorar du det helt, bara det som skiljer. annars bara böter som vanligt.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
sput
7 januari 2009 · 13 Inlägg

okioki, tack så mycke. smile

Jockefors
7 januari 2009 · 961 Inlägg

själv har ja blivit stannad 2 gånger med böter som utgång och då har ja haft prövotid , båda gångerna fortkörning , ena gången blev de en prick i registret och prövotid i 2 år till .. så den 24 oktober i år har ja mitt "egna" körkort smile ..

Pure DieselPower
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 januari 2009 · 5 650 Inlägg

prövotiden är ju bara att blir man av med körkoret får man ta om de har man ingen prövotid får man tillbaka de om de inte är allt för grovt brott

räcker med 3 strikes på kort tid så försvinner körkortet för med / utan

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Rock-Star
7 januari 2009 · 2 982 Inlägg

du blir av med kortet, länsstyrelsen kommer att kontakta dig inom 6 veckor där de kräver att du skickar tillbaka ditt körkort.

sorry

Bossni
7 januari 2009 · 274 Inlägg

Residence skrev:
du blir av med kortet, länsstyrelsen kommer att kontakta dig inom 6 veckor där de kräver att du skickar tillbaka ditt körkort.

sorry

nej

DoT Häst
7 januari 2009 · 1 099 Inlägg

En polare till mig åkte fast för fortkörning utanför GBG under sin prövotid med kortet.
Tror det var 145 på 120 väg, han fick böter men de tog inte hans kort.

Än är inte den sista idioten född..
decib3L Körv
7 januari 2009 · 3 535 Inlägg

Residence skrev:
du blir av med kortet, länsstyrelsen kommer att kontakta dig inom 6 veckor där de kräver att du skickar tillbaka ditt körkort.

sorry

Häftig du är.
Men du har fel.

Truckdriving Man
-Akerfeldt-
7 januari 2009 · 2 638 Inlägg

Ända skillnaden mellan med eller utan prövotid är följande, om någon utan prövotid skulle bryta mot lagen såpass mycket att han skulle få kortet idraget en viss tid skulle en med prövotid få ta om körkortet.

Så länge du inte bryter mot något som gör att du blir av med körkortet så behandlas du som en som inte har prövotid.

Du har inget att oroa dig för smile

Mortalis VW-nörd?
7 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Residence skrev:
du blir av med kortet, länsstyrelsen kommer att kontakta dig inom 6 veckor där de kräver att du skickar tillbaka ditt körkort.

sorry

Haha

Pikey
7 januari 2009 · 2 283 Inlägg

sput skrev:
Hej blev precis stannad o fick böter körde i 59 på en 50 väg. Undrar bara hur det är med prövotiden, får jag behålla kortet eller är jag illa ute?

Du blir behandlad precis som de som inte har prövotid bara att ifall du överskrider 81km/h på 50 sträcka så rycker ditt kort och DU MÅSTE TA OM SKITEN.
De som itne har prövotid får tillbaka det inom uppsatt tid.

Blev själv stoppad i 60km/h på 50 sträcka och det blir bara böter

R.I.P. Michael Jackson!
Langfan
7 januari 2009 · 50 Inlägg

Har åkt fast 2ggr för fortkörning (69 på 50 väg och 88 på 70 väg) och jag har fortfarande kortet kvar;) tror jag iaf 8-)

alex_side Neerd
7 januari 2009 · 1 596 Inlägg

Mortalis skrev:

Residence skrev:
du blir av med kortet, länsstyrelsen kommer att kontakta dig inom 6 veckor där de kräver att du skickar tillbaka ditt körkort.

sorry

Haha

HAHAHA big_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Memme I'am AWESOME..
7 januari 2009 · 2 783 Inlägg

Kör man 31 kmh för fort = INDRAGET KORT! smile
Fast om jag inte minns fel är det om du ligger 21 kmh för fort på en 30 eller 40 väg så blir det draget med? Rätt?

En väg på 50 :
50 kmh - 81 kmh = Över 81 indraget!

En 70väg :
70-101 kmh = Över 101 indraget

En 90väg :

90-120 kmh = Över 120 indraget!

En 110 väg = Över 140 indraget! tongue

Senast redigerat av emijl (7 januari 2009)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Frosted
7 januari 2009 · 1 878 Inlägg

alex_side skrev:

Mortalis skrev:

Residence skrev:
du blir av med kortet, länsstyrelsen kommer att kontakta dig inom 6 veckor där de kräver att du skickar tillbaka ditt körkort.

sorry

Haha

HAHAHA big_smile

måste ha varit dagens skämt alex_side

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Rock-Star
7 januari 2009 · 2 982 Inlägg

decib3L skrev:

Residence skrev:
du blir av med kortet, länsstyrelsen kommer att kontakta dig inom 6 veckor där de kräver att du skickar tillbaka ditt körkort.

sorry

Häftig du är.
Men du har fel.

kan ha fel nu när jag läst lite,
j blev av med det då ja laddade 130 på 70 väg. essingeleden.
får skylla mig själv, var helt enkelt bara dumt då jag endå bara va påv'äg hem och ingen brud låg i sängen o väntade..

Tobbe87 Your Dream My Reality
7 januari 2009 · 219 Inlägg

Det är länstyrelse nsom avgör om du får behålla det eller inte....

Varje dag börjar med nya möjligheter!!
R1kard V-Power
7 januari 2009 · 1 186 Inlägg

Så jävla mycket skitsnack det blir efter ett tag när för många ska blanda sig big_smile Första svaret i tråden var helt rätt. Så inget mer med det.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
TFkarlsson Varningar. 36
7 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Vafan jag har blivit stoppad hur många gånger som hälst och så fick jag 1500 i böter för bara nån dag sen så du kan nog vara lugn smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang