har undrat lite nu varför vissa 940 (turbo/fk/ft) har el fläkt o vissa remdriven fläkt? kvittar årsmodeller har sett 98:or med rem-fläkt. och el-fläkt ända ner till årsmodell -93 men varför har dom olika? verkar ju inte som de är årsmodellerna eller motor alternativen som skilljer på om dom har rem eller el driven. sen ser ju tryck röret från turbo till IC olika ut också. även ic då med??
har undrat lite nu varför vissa 940 (turbo/fk/ft) har el fläkt o vissa remdriven fläkt? kvittar årsmodeller har sett 98:or med rem-fläkt. och el-fläkt ända ner till årsmodell -93 men varför har dom olika? verkar ju inte som de är årsmodellerna eller motor alternativen som skilljer på om dom har rem eller el driven. sen ser ju tryck röret från turbo till IC olika ut också. även ic då med??
mvh
Men alla har ju fläktrem..bara fläkten som e demonterad ju..å istället använder man elfläkten...så har jag på min 740..men om termofläkten funkar så e den nog bäst att använda..
Tryckröret är annorlunda för att den på nedersta bilden så sitter anslutningarna på mitten på den intercoolern. På den översta bilden sitter dom högt upp på intercoolern.
Det är bara de med AC som har elfläkt, då är även IC:n och kylaren större (jag tror att IC:n är större iaf) eftersom de skyms av AC-kylaren, därav olika anslutningar och tryckrör.
du borde ju tjäna nån hk på att ha elfläkt än att motorn ska hjälpa till att driva en stor höfläkt
De man tjänar mest på e väl att den får upp värmen fortare...men om den gör så mycket i hkr..e väl osäkert...Om den funkar som den ska förstås...om den gör de kan man ju stanna den med handen när man startat motorn..så de e inte så mycket motstånd i den...Enligt min åsikt då..!
Det är bara de med AC som har elfläkt, då är även IC:n och kylaren större (jag tror att IC:n är större iaf) eftersom de skyms av AC-kylaren, därav olika anslutningar och tryckrör.