4466
Sök

öppen dumpventil på nissan s14

15 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
#1
jag undrar om det e nån som vet om det funkar o sätta en öppen dump på en sr20det motor tacksam för alla svar...

Ingen Ford på denna gård.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 december 2007
#2
Ja, det går.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

56 Inlägg
8 januari 2009
#3
nån som vill förkalara hur man gör? kanske rita lite fint på nån bild?


Med.lem
3 759 Inlägg
8 januari 2009
#4
Smulad_kotte skrev:
nån som vill förkalara hur man gör? kanske rita lite fint på nån bild?

Eller kanske söka lite då det är samma princip på alla bilar... smile
Senast redigerat av Mr_EmCom (8 januari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

100% ninja
342 Inlägg
8 januari 2009
#5
kan förklara ganska enkelt, du tar en öppen dump, och sätter dit. å sen åker du ut å gasar, så säger det pyyyyyschhhh. se bara till att ha en ganska hårt spänd dump om det skulle ha varit återcirk på den.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
8 januari 2009
#6
Du tar av orginaldumpen som sitter framför batteriet, sedan kan du sätta på din öppna där o plugga "returen" som går till slangen som går ner till turbon..
Men s14 går generellt sämre med en öppen dump..
Vissa har fått segare ladd..vissa har fått sina s14 att dra 2 liter milen..
Men du kan ju alltid testa..
Senast redigerat av maximus (8 januari 2009)


Med.lem
3 759 Inlägg
8 januari 2009
#7
maximus skrev:
Du tar av orginaldumpen som sitter framför batteriet, sedan kan du sätta på din öppna där o plugga "returen" som går till slangen som går ner till turbon..
Men s14 går sämre med en öppen dump..

MheN dEt LÅter jUu så jäälA CoOlT!!!11

Ba Psshhhhyyyy!!


roll
Senast redigerat av Mr_EmCom (8 januari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

7 281 Inlägg
8 januari 2009
#8
Mr_EmCom skrev:
maximus skrev:
Du tar av orginaldumpen som sitter framför batteriet, sedan kan du sätta på din öppna där o plugga "returen" som går till slangen som går ner till turbon..
Men s14 går sämre med en öppen dump..

MheN dEt LÅter jUu så jäälA CoOlT!!!11

Ba Psshhhhyyyy!!


roll

Mycket ladd och en megafon vid det öppna filtret så låter det mycket även med en återcirkulerande cool


Solfilmsmontör
950 Inlägg
8 januari 2009
#9
Det är helt sjukt äckligt att läsa här asså. Varje dag ser man massa trådar om dumpventiler hit och dumpventiler dit. Kan man inte göra en jävligt frän FAQ angående detta ämne? Eftersom frågan dyker upp hela tiden så är de bara jobbigt....

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Häst
1 099 Inlägg
8 januari 2009
#10
Kornz skrev:
Det är helt sjukt äckligt att läsa här asså. Varje dag ser man massa trådar om dumpventiler hit och dumpventiler dit. Kan man inte göra en jävligt frän FAQ angående detta ämne? Eftersom frågan dyker upp hela tiden så är de bara jobbigt....

Eller så kan folk lära sig att andvända sökfunktionen. smile

Än är inte den sista idioten född..

7 281 Inlägg
9 januari 2009
#11
DoT skrev:
Kornz skrev:
Det är helt sjukt äckligt att läsa här asså. Varje dag ser man massa trådar om dumpventiler hit och dumpventiler dit. Kan man inte göra en jävligt frän FAQ angående detta ämne? Eftersom frågan dyker upp hela tiden så är de bara jobbigt....

Eller så kan folk lära sig att andvända sökfunktionen. smile

Det är nog bevisat på varenda forum runt om i hela världen, det går inte att lära folk använda den...



Sök