Vad mer behövs innan mappning? (200sx s14)

Ripley333
7 juni 2007 · 638 Inlägg

halå! Tänkte höra lite med er andra vad som behövs göras innan chippning/mappning görs på bilen. bilen är en 200sx s14 och det som är gjort är följande.

*Wiseco kolvar Coated 86,5mm
*Smidda Hprofil stakar
*K&N luftfilterkit
*3" DP
*3" FP
*3" Catback
*Grovt toppmonterat grenrör
*Cat ersättare
*Stor FMIC
*Walbro soppapump 255 L/H
*HKS intake cam
*HKS exhaust cam
*Garret t34 turbo
*Nismo 720cc spridare
*ACT 6pucklad sinterlammel
*Hårdare tryckplatta

Ska skaffa störra LMM kanske fårn z32 ?? men behöver jag oljekylare kanske? Kör på 0,5bars ladd nu med pysventil innan jag har allt som behövs för att de ska palla. Har inte köppt dumpventil heller enu men tror jag ska köra på k25 hybriddumpen som jbrace har.

va tror ni om detta? vad mer behöver jag?

Senast redigerat av Ripley333 (7 juni 2007)

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Frayze
8 juni 2007 · 727 Inlägg

öh ja, en oljekyl är ett måste med den setupen, och då ingen liten mini, utan en redig en med termoblock helst. LMM vet ja inte på s14 hur länge den hänger med, men kommer troligen att bottna inom kort, en z32 är ett bra alternativ, men då lär du ha ett chip/piggyback som är anpassat för en sån. hur ska du mappa?

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Ripley333
8 juni 2007 · 638 Inlägg

har inte bestämt enu vilket sprut och hur jag ska mappa. ska först skaffa de delar jag behöver innan jag väjer sprut. funderar på smt6.  orginal lmm ger sig väll vid 300hk skulle jag tro så z32 är nog bäste alternativet.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Frayze
9 juni 2007 · 727 Inlägg

ja kanske det, med en s13 LMM sägs det att man kan bromsa 300hk, men det är tveksamt om det är äkta HK.. inte satsa på en apexi s-afc2 då? kostar inte mycket i utlandet big_smile beställde precis en för 1750kr med frakt smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Ripley333
9 juni 2007 · 638 Inlägg

okey men en fundering bara. kan jag köra med ett chip för mina mods nu och senare kanske byta sprutet? kan jag köra med endast ett chip med 300-350hk ? men 1700kr låter billigt ju var beställde du det?

en fråga till. är 720cc spriare för mycket för 350-400 hk ??

Senast redigerat av Ripley333 (9 juni 2007)

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Smulad_kotte
8 januari 2009 · 56 Inlägg

någon som vill förklara för mej hur man kopplar in en Dump på en sr20det?smile rita gärna lite fint på nån passande motorbild

Audi A4 2.0 TDI Quattro "Quattro Ed." (2011)
Mr_EmCom Med.lem
8 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Smulad_kotte skrev:
någon som vill förklara för mej hur man kopplar in en Dump på en sr20det?smile rita gärna lite fint på nån passande motorbild

Men herregud, tråden är snart 2 år gammal.

Sök vidrare...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Sharky
9 januari 2009 · 10 287 Inlägg

Vänligen sök eller starta en ny tråd istället för att kapa en gammal tråd med helt fel topic.

Göran
Moderator

Smulad_kotte skrev:
någon som vill förklara för mej hur man kopplar in en Dump på en sr20det?smile rita gärna lite fint på nån passande motorbild

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang