bmw 325 e36 92a kokar?

pecka86
7 januari 2009 · 45 Inlägg

hej har lite problem med min bmw 325a kokar och blir varm men kommer ingen värme i cupen... kan det va termostaten som e kass? var sitter den på 325an svår att komma åt?
mvh peter

fredde85
7 januari 2009 · 1 798 Inlägg

kan va termostaten men kan lika gärna vara vattenpumpen har skovelhjul av plast som ofta går sönder.
Termostaten borde inte va så svår o hitta bara o leta upp termostathuset går ju slangar dit

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Boostrider Försöker iaf
7 januari 2009 · 1 998 Inlägg

Tror mest på pumpen ja.
Fast ibland kan ju termostaterna jävlas. Men på m50in känns de mer som pumpen. Å har den kokat så har nog toppen blitt skev eller spruckit. Sprickor finns de ju i den men de får inte gå från förbränninsrum till vatten eller oljekanal

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
pecka86
7 januari 2009 · 45 Inlägg

i morse när jag skulle till jobbet kom det värme efter en stunt men idag när jag skulle hem så kom det ingen värme alls och börja koka.. höll normal temp ett tag men sen koka skiten..

pecka86
7 januari 2009 · 45 Inlägg

finns inget vatten i oljan har kollat försvinner inget vatten heller från kylet..

t5-r micke
7 januari 2009 · 301 Inlägg

pumpen! 99%säkert.. impelern har säkert släppt på axeln..

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
fredde85
7 januari 2009 · 1 798 Inlägg

då har förhoppningsvis toppen o packningen klarat sej ännu men kör inge mer me den innan de är fixat. Kolla pumpen o termostaten

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
pecka86
7 januari 2009 · 45 Inlägg

tackar för alla svar....
mvh

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
7 januari 2009 · 3 585 Inlägg

m50 eller m20?  e30 eller e36?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
pecka86
7 januari 2009 · 45 Inlägg

e36

weian Concordia res parvae crescent
7 januari 2009 · 924 Inlägg

varför två trådar???

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Montecarlo140 Power by Cosworth
9 januari 2009 · 8 Inlägg

Du har inte fått luft i systemet då? e36.an kan vara riktig svår att lufta, brukar ofta stanna luft i värmepaketet då det sitter på samma höjd som expansionskärlet. Jag brukar köra bilen så den blir varm, men inte så den kokar! sedan höjer jag den ifram med pallbockar, sedan luftar jag kylaren. det är inte dumt attv låta bilen stå med näsan i vädret över en natt, så alla små luftbubblor går ur värme paketet.

Men sen är ju vattenpumpen kass på e36:an. Jag rev ner min o tittade när jag hade samma symtom som du, men min var bytt tidigare, för impellern var i pressad plåt, inte plast som orginalet är. Mitt fel var att avlufningsskruven i kylaren hade spruckit, så jag hade fullt med luft i systemet!

/Stefan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang