6520
Sök

Hur vet jag om jag har LH2.4 eller LH2.2 i min 940 turbo ltt-96a Även vilken kam man ska ha

1 028 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Hur vet jag om jag har LH2.4 eller LH2.2 i min 940 turbo ltt-96a?

Och udrar vad man ska ha för kam? någon sa att min KG2T kam inte var nåon höjdare?

Mång säger att man ska köra med A kam eller V kammen som sitter i 740 GLE men jag vet inte därför frågar jag

Mvh jimmy

Har inget å skriva ännu

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
10 januari 2009
volvo_grabb skrev:
Hur vet jag om jag har LH2.4 eller LH2.2 i min 940 turbo ltt-96a?

Och udrar vad man ska ha för kam? någon sa att min KG2T kam inte var nåon höjdare?

Mång säger att man ska köra med A kam eller V kammen som sitter i 740 GLE men jag vet inte därför frågar jag

Mvh jimmy

antar att du har lh2.4 när du har en 96:a. men det ser du ju om du har den lilla boxen i motorrummet så du kan läsa felkoder. jag skulle köra på 531 topp och V kamen. själv kör jag på 530 topp och V kam i min 745 tic -88. väldigt bekväm kamaxel och ett betydligare billigare alternativ till kg2t kammen.
men du hittar V kamen på b230e motorn iaf. lycka till!

-den satt som en fläskläpp-

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 januari 2009
2.4, ingen tvekan... wink

hmm, vänta, jag blir lite tveksam, jag kan mest om Volvo runt -90 talet, de kanske kom med ett nyare styrsystem sen? men är osäker...
Senast redigerat av Xoff (10 januari 2009)

1 028 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
jag har felkodsutag i mittenfacken inne i bilen...

Jag har KG2T kam i nu men funderar på att ha i en v kam istället eller de e inte bättre? någon snacka om att man ska ha olika kammar beroende på hur stort avgashus man har på turbon? vill ha mer info om de så jag vet vad jag ska ha för kam till liten turbo och till stor turbo om ni förstår?

Okej LH2,4 säger ni?

Har inget å skriva ännu

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
10 januari 2009
volvo_grabb skrev:
jag har felkodsutag i mittenfacken inne i bilen...

Jag har KG2T kam i nu men funderar på att ha i en v kam istället eller de e inte bättre? någon snacka om att man ska ha olika kammar beroende på hur stort avgashus man har på turbon? vill ha mer info om de så jag vet vad jag ska ha för kam till liten turbo och till stor turbo om ni förstår?

Okej LH2,4 säger ni?

stämmer riktigt det där med kammarna och hur du byggt resten av motorn. men har för mig att kg2t kammen har ganska dåligt lyft jämfört om du stoppar i en vanlig V-kam. tror det lirar bättre faktiskt.
japp du har lh2.4

-den satt som en fläskläpp-

1 758 Inlägg
10 januari 2009
LH 2,2 försvann 1988. Möjligen att det hängde kvar på vissa motorer på vissa marknader, men i en 940 Turbo har du garanterat 2,4 iaf!

2 452 Inlägg
10 januari 2009
du har 2,4 systemet,sen kan jag säga att v-kammen är underbar att köra med har helt enkelt bättre lyft än vx3 kammen...

döden kommer tillbaka

1 028 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
så vad tycker ni om min kg2t kam då? skit? man ska altså köra me v kammen från en gle? å de blir bättre?

Men vill ha förklaringar till varför kg2t e dålig att de har lite lyft på avgas sidan eller? e den bara bra till en orörd orginal motor?

Har inget å skriva ännu

Volvoskadad
6 017 Inlägg
11 januari 2009
schnauz skrev:
LH 2,2 försvann 1988. Möjligen att det hängde kvar på vissa motorer på vissa marknader, men i en 940 Turbo har du garanterat 2,4 iaf!

2.4 kom 88b på sugisar och 90 på turbo

Jonas

Sök