svar på lite frågor om 850 glt

KiWmasTer
18 januari 2009 · 149 Inlägg

hej nu e det så att jag har köpt en 850 glt så ska fixa lite saker till den,  bl.a så vill jag ha ett annat luftfilter till den istället för lådan^^ frågan är då om jag ska ha ett öppet sportluftsfilter eller en cci box,

för ska ha ett simons system på bilen, så vilket som kan låta goast och gå bäst,
sen ska jag tona rutorna och jag e inte bra på att tona, frågan är då om jag ska köpa färdigskuren eller låta ngn firma göra det ? i så fall kan ni kanske ge mig tips på ngn firma runt falkenberg med omnejd,? och hur blir resultatet med färdigskuren film? lätt att montera ?

sen har jag en bula på huven, går tyvärr inte att trycka ut för där bulan e så e det en balk, testat underifrån och suga upp den ovanifrån, känner ni någon firma eller person runt falkenberg med omnejd som fixar sådant? 

mvh markus

Volvo V70 "Bsr" (2000)
Snooze
18 januari 2009 · 131 Inlägg

Angående luftfiltret tror jag inte det finns ett färdigt som passar rakt på utan man får bygga om lite för att det ska passa. Men jag är inte helt säker på det så det får någon annan här bekräfta.

Volvo V70 "R-Design" (2013)
KiWmasTer
18 januari 2009 · 149 Inlägg

tack för ditt svar, har du ngn erfarenhet av cci box?

Volvo V70 "Bsr" (2000)
xMaDRockz
18 januari 2009 · 128 Inlägg

Hur resultatet blir av att tona själv hänger rätt mycket på dig själv..
Det gäller att tvätta fönsterna väldigt noga annars kan det bli riktigt dåligt.

Ang avgas så kan du byta själv på micro, Så slipper du en stor kostnad på att köpa ett komplett.

M103
18 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Det finns ju K&N filter som passar luftburken annars. Bara ett tips. Kostar ca 700spänn.

KiWmasTer
18 januari 2009 · 149 Inlägg

xMaDRockz skrev:
Hur resultatet blir av att tona själv hänger rätt mycket på dig själv..
Det gäller att tvätta fönsterna väldigt noga annars kan det bli riktigt dåligt.

Ang avgas så kan du byta själv på micro, Så slipper du en stor kostnad på att köpa ett komplett.

avgas system har jag redan hittat, det fixar man ju lätt men , jo jag vet att man måste vara nogrann med toningen men har du ngn erfarenhet från färdigskuren toning? för känner ingen som tonar rutor, så frågan e om färdigskuren e ett bra alternativ

Volvo V70 "Bsr" (2000)
KiWmasTer
18 januari 2009 · 149 Inlägg

henrikh skrev:
Det finns ju K&N filter som passar luftburken annars. Bara ett tips. Kostar ca 700spänn.

jo det har jag sett men är mer inne i såfall på ett öppet sportkuftsfilter typ k&n eller cci box, hur blir ljudet med cci box och avgassystem då ?

Volvo V70 "Bsr" (2000)
KiWmasTer
18 januari 2009 · 149 Inlägg

jo e det ngn som har efterenhet av realcars vinge till 850 o dess färst anordning, vad säger sbp om det o dess anordning?

Volvo V70 "Bsr" (2000)
Snooze
18 januari 2009 · 131 Inlägg

henrikh skrev:
Det finns ju K&N filter som passar luftburken annars. Bara ett tips. Kostar ca 700spänn.

Det beror väll på om den har turbo eller inte? Hittade en guide hur man satte dit sportluftfilter på en 850 utan turbo iallafall.

http://forum.svenska85x70klubben.se/vie … p?t=17207.

Volvo V70 "R-Design" (2013)
KiWmasTer
18 januari 2009 · 149 Inlägg

Snoooze skrev:

henrikh skrev:
Det finns ju K&N filter som passar luftburken annars. Bara ett tips. Kostar ca 700spänn.

Det beror väll på om den har turbo eller inte? Hittade en guide hur man satte dit sportluftfilter på en 850 utan turbo iallafall.

http://forum.svenska85x70klubben.se/vie … p?t=17207.

tackar...ska kollas upp direkt

Volvo V70 "Bsr" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang