4256
Sök

tjäna mer på att sälja bilen idelar eller ej?

7 100 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
mors!
har en 745:a som ja försöker att bli av med!
har satt ut för hela bilen för 1000 kr!den går ju klockrent i motor och växellåda!
men har bara fått skambud,så ja tänkte plocka ner bilen och sälja i delar ist!

tjänar det sig att sälja den i delar?
är delarna mer efftertraktade än hela bilen?

mvh

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

9 108 Inlägg
21 januari 2009
Är ju ett jäkla slit att plocka isär och skicka runt om inte annat.

Går det ens att ge skambud när du bara vill ha 1000 spänn? big_smile

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 januari 2009
sätt ut en annons på att du har en hel bil som säljes i delar och se om du får bättre respons...

2slow

7 100 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Är ju ett jäkla slit att plocka isär och skicka runt om inte annat.

Går det ens att ge skambud när du bara vill ha 1000 spänn? big_smile

mjoo de blir ju de!

ja tydligen,var nån som ville ge 300 för hela bilen,för han var bara ute efter dämparna bak roll

2 182 Inlägg
21 januari 2009
Man tjänar nog mer pengar på att sälja den i delar, som t.e.x om du har en rostfri dörr sälj den för 500:- rostfri framskärm sälj för 250:- osv går nog att tjäna ihop en hel delpå att sälja i delar, men om man vill bli av med bilen fort så är det bara att sälja som reservdelsbil.

Sen kan det jue ta ett jäkla tag att sälja bilen i delar, du får jue säkert köra en massa skit till skroten som ingen vill ha.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

7 100 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
azid skrev:
sätt ut en annons på att du har en hel bil som säljes i delar och se om du får bättre respons...

okej kan testa de!
ja skrev i annonsen att den säljes som en reservdelsbil!

7 100 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Niklas1987 skrev:
Man tjänar nog mer pengar på att sälja den i delar, som t.e.x om du har en rostfri dörr sälj den för 500:- rostfri framskärm sälj för 250:- osv går nog att tjäna ihop en hel delpå att sälja i delar, men om man vill bli av med bilen fort så är det bara att sälja som reservdelsbil.

Sen kan det jue ta ett jäkla tag att sälja bilen i delar, du får jue säkert köra en massa skit till skroten som ingen vill ha.

joo precis,så tänkte ja med!

3 650 Inlägg
21 januari 2009
Shit, jag som tänkt sälja min i delar, vilket jag skulle tjäna på. Dock ska jag ju ha minst 10 för bilen

Volvonörd
1 187 Inlägg
21 januari 2009
bmx skrev:
Niklas1987 skrev:

Men hur ser 745an ut då Patrik? Ingen inredning kvar endast 1 lr bägge stolarna fram samt instrumentpanelen, den startar inte eftersom du plockat membranet ur förgasaren samt batt för att polaren din behövde det till sin, sen är det en automat, men du har mitt bud på 400 än.... tongue

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

7 100 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
-Lego- skrev:
bmx skrev:
Niklas1987 skrev:

Men hur ser 745an ut då Patrik? Ingen inredning kvar endast 1 lr bägge stolarna fram samt instrumentpanelen, den startar inte eftersom du plockat membranet ur förgasaren samt batt för att polaren din behövde det till sin, sen är det en automat, men du har mitt bud på 400 än.... tongue

ja den kanske inte ser så vacker ut,men den funkar ju hur bra som helst!!
de är det enda,sen sitter de nya saker på ochså!

ja tkr att den är värd 1000 kr med tanke på att motor och växellåda funkar perfekt och lite andra saker!

Volvonörd
1 187 Inlägg
21 januari 2009
Annars vill ju Anders i Söderhamn köpa den för 300 wink eller hur? hehe

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

8 156 Inlägg
21 januari 2009
Sätt ut den för 5000:- istället och låt folk pruta?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök