Ska bli spännande att följa resultatet av detta.
Samtidigt som jag hoppas att detta ska leda till mindre rasism och en bättre värld (hoppas kan man ju) så tror jag inget kommer bli annorlunda.
Tittar vi sen på USAs situation just nu, så kan det inte bli mycket sämre än det är. Men då medier och liknande nu skriker att USA bör gå i konkurs börjar man ju fundera lite.
Jag säger INTE att detta är sanning, troligt eller något någon annan än jag tänkt.
Tänk nu OM detta kan stämma.
Vissa teorier leder åt att USAs styrande människor vill starta om ekonomin, därav t.ex. 9/11. Det finns teorier om att gå från dollar till "amero" mm. OM USA skulle välja att gå i konkurs, skulle det inte vara ett ypperligt tillfälle att då byta valuta, nolla systemet helt osv? OM man sedan ser USAs historik så har vita män haft makten och betraktats som mer värda (generalisering, klockan är 0630 snälla klaga inte). Om man då ser att de som styr och ställer, för att det inte är presidenten vet vi alla, vill köra allt i botten skulle de då sätta en vit man på posten? Är det inte "bättre" ur historisk synpunkt att få upp en kvinna eller svart man som vinnare i valet, och att då en kvinna eller svart får gå ut till världen att USA inte längre är det de varit, att de går i konkurs och skaffar en annan valuta? Skulle inte detta vara det "ultimata" sättet att visa den vita mannens makt?
OBS OBS OBS!!!
Detta är bara funderingar! Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta inte kommer hända. Jag ber om ursäkt för mina ordval, då jag vet att en hel del av dem är felaktiga, jag kommer bara inte på vad orden ska vara just nu, förlåt.
Enligt mina personliga åsikter tror jag att Barack Obama kommer klara detta arbete med glans. Jag tror INTE hudfärgen kommer spela in i hans arbete annat än från folk med rasistiska tankar - för & emot honom.
Jag säger det igen då jag vet att jag kommer få hugg mot detta - det är bara tankar, INGEN fakta alls, bara något att fundera på. Jag har absolut inte rasistiska tankar, utan tittar bara tillbaka på USAs historia.
Jag hoppas att Obama förändrar historien om Amerika å det bättre, vilket jag tror han kan bidra till då han är bland de bästa talare jag hört.