turbo och torbotryck / boost controller - toyota supra mkiv 96

ogura
12 januari 2009 · 2 Inlägg

ok.. en gång till eller nu igen. sitter här och har fasen inte koll på läget längre alt inte alls hmm
sköt sönder den ena turbon på supran och som tur var så var det på avgassidan,, impellern brast på axeln. tappade givet vis laddtrycket helt ok men visste först inte vad som var problemet lämnade in den och näää det e inga problem blev svaret. det måste vara boost controllen. resettade skiten.... funkade inte alls. plockade ner turbon konstaterade turboras.. nu kommer problemet,,,, bytte turbon men laddtrycket åt helskotta för högt igen till råga på allt går det inte ställa in boost controllen för den är resettad i noll läget utan några som helst möjligheter att kunna få den att funka normalt har försökt med papper och dyligt från nätet men icke inte någon som helst reaktion från skiten varken på eller av... och laddtrycket fortfarande för högt ca:1,5-1,6 och provar man att dra så börjar bilen att spika och då hamnar hjärtat ja inte fasen där det ska vara i alla fall . så nu e det bara att försöka att manuellt att strypa trycket alt någon MER kunnig person kunde svara på hur jag lättast fixxar detta.........    *... *

myran Foto/Bilnörd
12 januari 2009 · 1 541 Inlägg

kontrollera din wg samt vakum styrningen till wg:n

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Matsson_R33_GTR
12 januari 2009 · 61 Inlägg

Som myran säger.

Kontrollera vakum slangar till wg.
Kolla så inte wg klockorna kärvar.
Stången är inte ändrad på wg klockorna eller?

J3lv4n
23 januari 2009 · 89 Inlägg

om det är en japs så kolla att restriktorplattan är på...

Toyota Supra "MKIV" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang