5824
Sök

Startproblem BMW 325i -93

4 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Bilen vill ej starta. Har kollat pumpen och den funkar. problemet verkar vara att det inte kommer fram ström till den. har hör ngt. om "bränslelås el. liknande-alltså stöldskydd! Någon som vet?

dARKiE
5 031 Inlägg
21 januari 2009
Ursäkta menar inte vara dryg nu utan förstår inte riktigt, du har alltså kollat pumpan och den funkar, men du tror att de inte kommer fram någon ström?

Då frågar jag, när du sätter på tändningen hör du pumpen börja jobba då?
Om du gör det, så råder jag dig att byta bränslefiltret, för jag hade nämligen det felet när min 328 inte vill starta..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

4 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
Ingen dryghet uppfattad. Jorå, pumpen går inte, alltså har "tvingat" den genom förbikoppling o. då går bilen igång. Alltså - Pumpen går inte igång då jag slår på tändningen...

107 Inlägg
23 januari 2009
Låter som ett stöldskydd, Men det kan också vara en mängd andra orsaker. Har kopplat i och ur larm där bränslepumpen varit inblandad. Har du startspärr i bilen? Kollat säkringarna? Lossat plus polen på batteriet i ett par minuter? Hade varit enklare om pumpen inte funkat vid förbikopplingen men enkelt är det aldrig =/

4 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
_GhostDriver_ skrev:
Låter som ett stöldskydd, Men det kan också vara en mängd andra orsaker. Har kopplat i och ur larm där bränslepumpen varit inblandad. Har du startspärr i bilen? Kollat säkringarna? Lossat plus polen på batteriet i ett par minuter? Hade varit enklare om pumpen inte funkat vid förbikopplingen men enkelt är det aldrig =/

Näe enkelt är det inte. Misstänker larmet sm f.ö. inte är original utan eftermonterat. Har lyckats få tag på kopplingssschema till detta. Finns två startspärrar till detta larm.
Ps.Säkringar check:OK

107 Inlägg
23 januari 2009
Okej. Troligen det som strular. Hoppas det fixar sig!

Sök