Oljetempgivaren på audi GT 2.3L 5a

Dajjmen
24 januari 2009 · 119 Inlägg

Hej. Köpt nya mätare till en audi gtn -84 och håller på att installera dom nu. Det ända jag har kvar är oljetempen. Var sitter den på gt motorerna? (2.3L 5a) Finns det nån annan stans jag kan ta tempen på annars?

//Dajjmen

Golf R32 .:R
te_wik Forummoderator
24 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Tror inte det sitter någon sådan original om du inte har de tre extramätarna (oljetryck,oljetemp, volt alt klocka).

En smidig lösning är en sk Sandwish som monteras mellan motorblock och oljefilter. Finns på tex biltema.
Ska du däremot ta trycket också är inte den något att erkomendera.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Dajjmen
24 januari 2009 · 119 Inlägg

te_wik skrev:
Tror inte det sitter någon sådan original om du inte har de tre extramätarna (oljetryck,oljetemp, volt alt klocka).

En smidig lösning är en sk Sandwish som monteras mellan motorblock och oljefilter. Finns på tex biltema.
Ska du däremot ta trycket också är inte den något att erkomendera.

Mvh Tommy

Jag har dom 3 mätarna i mitten konsollen, så den ska ju finnas någon stanns. Misstänker att den sitter på oljepumpen. Någon som vet var den sitter?

//Dajjmen

Golf R32 .:R
_PrOzAc_
24 januari 2009 · 32 Inlägg

Dajjmen skrev:
Finns det nån annan stans jag kan ta tempen på annars?

//Dajjmen

haha bara dra ner byxorna o köra in termometern loooooool

te_wik Forummoderator
24 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Dajjmen skrev:

te_wik skrev:
Tror inte det sitter någon sådan original om du inte har de tre extramätarna (oljetryck,oljetemp, volt alt klocka).

En smidig lösning är en sk Sandwish som monteras mellan motorblock och oljefilter. Finns på tex biltema.
Ska du däremot ta trycket också är inte den något att erkomendera.

Mvh Tommy

Jag har dom 3 mätarna i mitten konsollen, så den ska ju finnas någon stanns. Misstänker att den sitter på oljepumpen. Någon som vet var den sitter?

//Dajjmen

Den ska sitta nere vid tråget, längst fram på vänster motorsida (häger sida om du står under huven)

Varför koppla fler mätare om du redan har dom?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Dajjmen
24 januari 2009 · 119 Inlägg

te_wik skrev:

Dajjmen skrev:

te_wik skrev:
Tror inte det sitter någon sådan original om du inte har de tre extramätarna (oljetryck,oljetemp, volt alt klocka).

En smidig lösning är en sk Sandwish som monteras mellan motorblock och oljefilter. Finns på tex biltema.
Ska du däremot ta trycket också är inte den något att erkomendera.

Mvh Tommy

Jag har dom 3 mätarna i mitten konsollen, så den ska ju finnas någon stanns. Misstänker att den sitter på oljepumpen. Någon som vet var den sitter?

//Dajjmen

Den ska sitta nere vid tråget, längst fram på vänster motorsida (häger sida om du står under huven)

Varför koppla fler mätare om du redan har dom?

Mvh Tommy

okej. då vet jag vilken du menar. Jo för att jag har köpt nya. dom gamla spökade.

Golf R32 .:R
te_wik Forummoderator
25 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Okay, inte säkert att de nya mätarna kommer överense med original givarna.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Dajjmen
25 januari 2009 · 119 Inlägg

te_wik skrev:
Okay, inte säkert att de nya mätarna kommer överense med original givarna.

Mvh Tommy

ne så jag tar och byter givaren till den nya som följde med.

Golf R32 .:R
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang