Galna utländska lagar gällande motorfordon m.m

haack
20 januari 2009 · 186 Inlägg

alltså vad gäller alla lagar i usa så har jag för mej att när man blir dömd för något nytt, d.v.s ett prejukat fall så skapas automatiskt en ny lag angående de man gjort, så nästa gång någon annan gör något så finns de svart på vitt vad man inte får och vad straffet är. så har jag fått förklarat för mej en gång i tiden, rätta mej gärna om jag har fel.
hursomhelst så är de jäkligt roliga lagar som finns.

för att återgå till topic så finns t.ex en lag i usa som säger att om en kvinna ska köra ett motorfordon så skall detta ekipage ledas av en man som går framför bilen med en röd flagga för att varna andra bilister.
tycker sverige borde ta åt sej av den lagen...
*hukarmejunderbordet* wink

/crille

Rock-Star
20 januari 2009 · 2 982 Inlägg

Lalle87 skrev:
I Toronto är det förbjudet att dra en död häst längs med Yonge Street (huvudgatan) på söndagar.

I Oshawa är det förbjudet att klättra i träd.

I provinsen Nova Scotia är det förbjudet att vattna gräsmattan när det regnar.

Texas 

Förbrytare är ålagda att ge sina offer 24 timmars varsel, där de underrättas om vilken förbrytelse de skall utsättas för.

hej! jag tänkte göra inbrott i ditt hus i morgon, uppskattar om du lämnar dörren öppen.
Kram!

lol cool

tror ja ska flytta til texas där inbrott lönar sig

Brandis Diktator
20 januari 2009 · 968 Inlägg

Jani Hast skrev:

Brandis skrev:
2. Du får inte planera vart du ska köra när du övningskör, och inte ha ett mål, då räknas det inte som övning. övning ska ske helt random enligt den lagen.

Gäller inte längre.
Var så för över 10 år sen.

säker på det? min övningskörning lärare jag hade för cirka 4 år sedan sa så... han kanske va 6 år efter?

FireTraXX DFFL
20 januari 2009 · 9 020 Inlägg

pampers138 skrev:
Washington 
I Clinton är det olagligt att onanera medan man tittar på ett par som har sex i en bil.
Här finns en gammal lag som förbjuder samlag med oskulder till och med på bröllopsnatten. 

Alla är vi oskulder nån gång, med andra ord så är ALLAS föräldrar i den delstaten brottslingar. tongue

EDIT:
-Indiana-
It is illegal to sell cars on Sunday.

A man over the age of 18 may be arrested for statutory rape if the passenger in his car is not wearing her socks and shoes, and is under the age of 17.

-Montana-
It is illegal to have a sheep in the cab of your truck without a chaperone.

En "stadslag" i Connecticut
It is illegal for fire trucks to exceed 25mph, even when going to a fire.

Senast redigerat av FireTraXX (20 januari 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
D_MAN ?
26 januari 2009 · 1 038 Inlägg

FireTraXX skrev:
-Indiana-
It is illegal to sell cars on Sunday.

Skulle vilja veta varför det är olagligt roll

FireTraXX skrev:
A man over the age of 18 may be arrested for statutory rape if the passenger in his car is not wearing her socks and shoes, and is under the age of 17.

Undra hur många som blir dömda för de?

Man ser en hel del konstigt på MTV´s Busted oxå



FireTraXX skrev:
En "stadslag" i Connecticut
It is illegal for fire trucks to exceed 25mph, even when going to a fire.

Bor man där lär man ju hoppas man aldrig råkar ut för en brand eller bo granne med brandstationen...

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang