Byte till Fuelcell!!! Går det smärtfritt genom SBP?

Frejd
3 december 2008 · 53 Inlägg

Tjena!

Kan man byta ut original tanken, svetsa igen hålet i bagagen och sätta dit en aluminium fuelcell istället för original.
Går detta igenom besiktningen, lr?!

Tackar på förhand för alla seriösa svar jag kan få

//Johan

Volvo Amazon Turbo "Sleeper" (1967)
Marlboroman
3 december 2008 · 8 233 Inlägg

Beror på hur man gör med påfyllningen. Har man ett rör ut till vanliga tankluckan är det inga bekymmer. Har man fuelcell med tanklock på den (alltså att man lär öppna bagageluckan och öppna ett lock på fuelcellen för att tanka) så går det inte igenom om bilen är en -84 eller nyare.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Polara
3 december 2008 · 430 Inlägg

yes du måste få ut påfyllningsröret utanför skuffen...är de kinkiga så anmärker de på att det ska vara godkänd brandvägg mellan tank och cupeutrymmet. det fick jag anmärkning på på en av mina jänkare...

Mopar or no car!
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Frejd
3 december 2008 · 53 Inlägg

Polara skrev:
yes du måste få ut påfyllningsröret utanför skuffen...är de kinkiga så anmärker de på att det ska vara godkänd brandvägg mellan tank och cupeutrymmet. det fick jag anmärkning på på en av mina jänkare...

Jo tänkte på det. så jag har byggt en brandvägg där baksätets ryggstöd satt med durkaluminium. då borde det gå igenom då?

Volvo Amazon Turbo "Sleeper" (1967)
Polara
3 december 2008 · 430 Inlägg

jupp det funkade för mig iaf, jag satte durkalu vid ryggstödet och såg till så att den täckte allt...men ring till sbp å fråga, det är lättast-då kan du ju säga att de sa de själva...! )

Mopar or no car!
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Germax
28 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Måste påfyllningen va utanför karossen om man bygger ombyggt fordon?
Finns de regler om material? Tänkte köpa en som är till för tävlingsbilar i plast, duger de?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang