6465
Sök

Var har ni era strömkablar dragna?

592 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
Jag undrar var ni brukar dra era strömkablar från batteriet till slutsteget. Var är den bästa vägen att dra den? Själv har jag min kabel dragen under bilen i ett skyddat plaströr. Den tycker jag har fungerat bra, för när det rör sej om strömkablar av grovlek 20mm2 och uppåt är det inte alltid så lätt att få den under nån dörrlista eller liknande.

2much.fi
Accessories for your DSLR

282 Inlägg
7 juni 2006
dragit under mattan på golvet.. efter att ha plockat ut alla stolar.. tycker det funkade bra smile

159 Inlägg
7 juni 2006
intressant lösning, vart har du sedan dragit upp sladden in i bagaget?
i min bil var det färdigdraget när ja köpte den begagnat, dock är det inte nå 20mm2 så den går in i kupén i nå smidigt hål

297 Inlägg
7 juni 2006
min går från under baksätet till bagaget. fanns tom färdiga hål som man kunde dra kablarna genom plåten i ryggstödet.

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

592 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
Jag borrade ett hål i reservhjulsbaljan och drog upp kabeln där tongue

2much.fi
Accessories for your DSLR

914 Inlägg
7 juni 2006
drog den genom vänster blinkers sedan i genom skärmen. Vidare in i kupeen via ett hål vid vänster dörr. Därifrån dragen under stolparna i golvet. Hade ALL inredning borta i bilen för att kunna få den så nära plåten som möjligt så den inte skulle synas.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
7 juni 2006
i mitten av bilen, genom mittkonsollen där ja även har en huvudbrytare, sen under golvmattan på kardantunneln å vidare under baksätet till bagaget. de va typ enda stället ja ansåg lönt å försöka dra 40mm2 kabel.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

-:Player in the street:-
234 Inlägg
8 juni 2006
hade själv en Ford sierra förut o ja drog strömmen på vänster sida inne i bilen o de va inga problem finns gott om plats för de...har även gjort så på Volvon me...o sen lågnivå på höger sidan för att de inte ska bli störningar....

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

Sök