3322
Sök

Volvo 960 signalhorn

1 571 Inlägg
8 juni 2006
Trådstartare
Hallå!
Jag tänkte byta tutan på en 960-96. Har skruvat av plastkåpan ovarnför grillen men hittar inget signalhorn. Var sitter det någonstans? är det en "vanlig" standardtuta som gäller? Någon som vet?
Senast redigerat av henrikh (8 juni 2006)

Mr JoJJe
132 Inlägg
8 juni 2006
Jag har en 960 men en 91:a o den sitter då framför vänster framhjul bakom kofångarn.. vet dock inte om de är samma på den nya modellen så att säga

Den som ingen turbo har, han åker utan bar
Nissan 200sx

1 571 Inlägg
8 juni 2006
Trådstartare
Johan.T. skrev:
Jag har en 960 men en 91:a o den sitter då framför vänster framhjul bakom kofångarn.. vet dock inte om de är samma på den nya modellen så att säga

Ska ta mig en titt där smile

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
8 juni 2006
på min sitter det på vänster sida bakom framspoilern

8 156 Inlägg
8 juni 2006
henrikh skrev:
Hallå!
Jag tänkte byta tutan på en 960-96. Har skruvat av plastkåpan ovarnför grillen men hittar inget signalhorn. Var sitter det någonstans? är det en "vanlig" standardtuta som gäller? Någon som vet?

När du väl byter så kan du väl uppgradera tutan till något bättre? Typ ett horn istället för tuta (utan kompressor då förstås.)
På gamla Volvo P1800 finns det två tutor. Ett lågtonshorn och ett högtonshorn. Först så låter bara den ena tutan. Efter en stund så låter båda två...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 571 Inlägg
8 juni 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
henrikh skrev:
Hallå!

När du väl byter så kan du väl uppgradera tutan till något bättre? Typ ett horn istället för tuta (utan kompressor då förstås.)
På gamla Volvo P1800 finns det två tutor. Ett lågtonshorn och ett högtonshorn. Först så låter bara den ena tutan. Efter en stund så låter båda två...

Ja jag såg såna där riktigt feta horn på biltema smile Det ska låta som ett lok på malmbanan.

8 156 Inlägg
8 juni 2006
henrikh skrev:
Ja jag såg såna där riktigt feta horn på biltema smile Det ska låta som ett lok på malmbanan.

Jag ska montera in ett sådant horn på min PV hade jag tänkt. Den ska bara tuta om man hänger på tutan. Typ med några tiondelars fördröjning. Man vill ju inte skrämma livet ur folk utan anledning ju wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök