3729
Sök

Audi A4 00. Larm & kupevärmare = igångsatt larm.

Knegare
719 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Tjenare!

Såg en liknande tråd om en Saab uppe nyss och kom på att jag har liknande fel på min bil, fast det är en Audi A4 00.
Larmet startar slumpmässigt när man har igång kupevärmaren.

Har egentligen inget behov av att kunna låsa bilen (Larmet går automatiskt igång) men vissa gånger skulle man vilja ha igång kupevärmaren.

Någon som vet vad felet kan vara och hur man åtgördar det själv hemma, ifall man är "okunnig"?

William 2009-02-20

1 062 Inlägg
31 januari 2009
Murvald skrev:
Tjenare!

Såg en liknande tråd om en Saab uppe nyss och kom på att jag har liknande fel på min bil, fast det är en Audi A4 00.
Larmet startar slumpmässigt när man har igång kupevärmaren.

Har egentligen inget behov av att kunna låsa bilen (Larmet går automatiskt igång) men vissa gånger skulle man vilja ha igång kupevärmaren.

Någon som vet vad felet kan vara och hur man åtgördar det själv hemma, ifall man är "okunnig"?

Åk till VAG och be de ställa ner känsligheten på kupesensorn.

M.V.H.

335 Inlägg
31 januari 2009
e det ett originallarm så är det kupésensorn som är för känslig. Audi har väl ngt form av larm som känner av tryckförämdringar i kupén, (iaf på de nyare modellerna)

jobbar med hyrbilar så har fått se en 30 st a4/a6 som står o larmar på rad smile

1 723 Inlägg
31 januari 2009
har samma problem. måste ställa ner känsligheten på larmet nån dag.

Knegare
719 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Är det någon man kan göra själv eller måste man lämna in bilen för att dem ska fixa det?
Om man måste lämna in, vad kostar det, uppskattningsvis?

William 2009-02-20

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
1 februari 2009
tobbe456 skrev:
e det ett originallarm så är det kupésensorn som är för känslig. Audi har väl ngt form av larm som känner av tryckförämdringar i kupén, (iaf på de nyare modellerna)

jobbar med hyrbilar så har fått se en 30 st a4/a6 som står o larmar på rad smile

haha känner igen det, får stänga av larmet i när vi kopplar in motorvärmarkablarna på våra hyrbilar tongue
Men händer att man glömmer bort det imellanåt haha

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Sök