9-3 1.9 TID sedan eller 1.8t combi?

Founder
6 juni 2006 · 1 414 Inlägg

Smilie skrev:

Martin 9-3 skrev:

Founder skrev:

Kan den bli bättre? den är ju inte ens bra än wink

Dom gör den rejält mycket sportigare, får en del drag ifrån nya 9-5. Ny inredning, annan huv, strålkastare, framskärmar, stötfångare... även bak får den sig ett bra lyft... Ny panel invändigt, ny acc, ny stereo...

Jag har för mig att dom ska presentera den nu i slutet på juni...

ska bli intressant att se.

motorn lär de fixa till hoppas jag. Lite väl att hoppas på över 300hk men de har ju inget att komma med nu. Audi är en bra bit över 400 och BMW passerar 500hk lika som Mercedes. Saab har hälften, tror de tappar endel köpare där, trodde 250 skulle vara något extra men ser gärna en rejäl höjning på Aeron

Hehe, det skulle sitta fint med en Aero som har 300 hk original big_smile
Skulle vara coolt om de gjorde någon slags Hirsch 9-3:a big_smile
fast det hade nog ändå inte lönat sig.

Det kommer en hirsh 9-3'a med 292 hk på V6'an... smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
6 juni 2006 · 1 414 Inlägg

Smilie skrev:

Founder skrev:

Smilie skrev:

Jo, det är ju sant det dära med 9-5:an.
Absolut alla vill ju ha den senaste och bästa big_smile så är det ju.
men man kan inte alltid ha den bästa det skulle ju aldrig funka tongue då måste man ju köpa en ny hela tiden om man nu säger så big_smile

har du någon bra länk man kan kolla på där de visar lite bilder på den nya face liften? kollade runt lite själv här och hittade en bild på hur den skulle se ut invändigt när den nya face liften kom, dock photoshopad som alla bilder är men vill ändå se hur de har tänkt ialla fall smile

By the way tycker dina bilar är otroligt snygga och stilrena smile

Tackar Tackar... smile

Nej det har inte läckt ut några bilder än, som du sa www.trollhattansaab.net hade en bild på inredningen men den va fejk...

Bilder på 07'an ska släppas nu i juni...

Heheh, okej smile

Jo, Tim. jag tänkte bara fråga lite om tips. Va och tittade närmare på en 9-3 aero som hade iprincip all utrustning man kan tänka sig. nu vet jag att det är prisras på 9-3:or men vill ändå veta om det är värt att köpa en sådan? eller kanske en Turbodiesel som har precis lika mycket utrusting med aero skjolpaket osv. smile (Jag vet att jag är lite tjatig men vill gärna höra lite mer utav en som kan mycket om saab smile älskar saab själv så  big_smile)

Jag hade väntat tills i höst och köpt en 9-3'a med face liften och biopower motor! Dom bilarna kommer att vara brutalt eftertracktade och ha en oerhört bra andra handsvärde. Det finns tonvis med 9-3 Aero's som har mycket utrustning och dom är inte värda mycket idag i andra hand jämfört med för tex 2 år sedan... och den trenden kommer nog att fortsätta...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Smilie
7 juni 2006 · 17 Inlägg

Founder skrev:

Smilie skrev:

Martin 9-3 skrev:

ska bli intressant att se.

motorn lär de fixa till hoppas jag. Lite väl att hoppas på över 300hk men de har ju inget att komma med nu. Audi är en bra bit över 400 och BMW passerar 500hk lika som Mercedes. Saab har hälften, tror de tappar endel köpare där, trodde 250 skulle vara något extra men ser gärna en rejäl höjning på Aeron

Hehe, det skulle sitta fint med en Aero som har 300 hk original big_smile
Skulle vara coolt om de gjorde någon slags Hirsch 9-3:a big_smile
fast det hade nog ändå inte lönat sig.

Det kommer en hirsh 9-3'a med 292 hk på V6'an... smile

Jaså?! Nice big_smile

Smilie
7 juni 2006 · 17 Inlägg

Founder skrev:

Smilie skrev:

Founder skrev:

Tackar Tackar... smile

Nej det har inte läckt ut några bilder än, som du sa www.trollhattansaab.net hade en bild på inredningen men den va fejk...

Bilder på 07'an ska släppas nu i juni...

Heheh, okej smile

Jo, Tim. jag tänkte bara fråga lite om tips. Va och tittade närmare på en 9-3 aero som hade iprincip all utrustning man kan tänka sig. nu vet jag att det är prisras på 9-3:or men vill ändå veta om det är värt att köpa en sådan? eller kanske en Turbodiesel som har precis lika mycket utrusting med aero skjolpaket osv. smile (Jag vet att jag är lite tjatig men vill gärna höra lite mer utav en som kan mycket om saab smile älskar saab själv så  big_smile)

Jag hade väntat tills i höst och köpt en 9-3'a med face liften och biopower motor! Dom bilarna kommer att vara brutalt eftertracktade och ha en oerhört bra andra handsvärde. Det finns tonvis med 9-3 Aero's som har mycket utrustning och dom är inte värda mycket idag i andra hand jämfört med för tex 2 år sedan... och den trenden kommer nog att fortsätta...

okej, smile
men jag tror ändå att vi köper Aero:n iaf för vi har tänkt och köpa en ganska så snart, så ska nog inte vänta så länge. men vad tror du grundpriset kommer att ligga på när det gäller 9-3 biopower? eftersom den är väldigt eftertraktad så kommer den väl antagligen priset ligga ganska så högt väl? smile

Founder
8 juni 2006 · 1 414 Inlägg

Smilie skrev:

Founder skrev:

Smilie skrev:

Heheh, okej smile

Jo, Tim. jag tänkte bara fråga lite om tips. Va och tittade närmare på en 9-3 aero som hade iprincip all utrustning man kan tänka sig. nu vet jag att det är prisras på 9-3:or men vill ändå veta om det är värt att köpa en sådan? eller kanske en Turbodiesel som har precis lika mycket utrusting med aero skjolpaket osv. smile (Jag vet att jag är lite tjatig men vill gärna höra lite mer utav en som kan mycket om saab smile älskar saab själv så  big_smile)

Jag hade väntat tills i höst och köpt en 9-3'a med face liften och biopower motor! Dom bilarna kommer att vara brutalt eftertracktade och ha en oerhört bra andra handsvärde. Det finns tonvis med 9-3 Aero's som har mycket utrustning och dom är inte värda mycket idag i andra hand jämfört med för tex 2 år sedan... och den trenden kommer nog att fortsätta...

okej, smile
men jag tror ändå att vi köper Aero:n iaf för vi har tänkt och köpa en ganska så snart, så ska nog inte vänta så länge. men vad tror du grundpriset kommer att ligga på när det gäller 9-3 biopower? eftersom den är väldigt eftertraktad så kommer den väl antagligen priset ligga ganska så högt väl? smile

Vad jag har hört så är det normal pris +8000 men då ingår även motorvärmare och lite annat smått som standard som normalt skulle dra upp priset med den summan ändå...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Smilie
9 juni 2006 · 17 Inlägg

Founder skrev:

Smilie skrev:

Founder skrev:

Jag hade väntat tills i höst och köpt en 9-3'a med face liften och biopower motor! Dom bilarna kommer att vara brutalt eftertracktade och ha en oerhört bra andra handsvärde. Det finns tonvis med 9-3 Aero's som har mycket utrustning och dom är inte värda mycket idag i andra hand jämfört med för tex 2 år sedan... och den trenden kommer nog att fortsätta...

okej, smile
men jag tror ändå att vi köper Aero:n iaf för vi har tänkt och köpa en ganska så snart, så ska nog inte vänta så länge. men vad tror du grundpriset kommer att ligga på när det gäller 9-3 biopower? eftersom den är väldigt eftertraktad så kommer den väl antagligen priset ligga ganska så högt väl? smile

Vad jag har hört så är det normal pris +8000 men då ingår även motorvärmare och lite annat smått som standard som normalt skulle dra upp priset med den summan ändå...

okej, det va inte så farligt. Men det är ju det att man måste vänta, och det är ju ett tag kvar tongue
Men i och för sig så det kanske ändå värt att vänta, men vi vill ändå ha en Aero det är ju det som är det knepiga. Så man blir ju lite fundersam. Och det kommer väl en Biopower med 210 hk har jag sett men det kanske bara är på 9-5'an som det är ett valbart tillval? Men den kommer ju att vara saftig den om man ska köpa, med det motoralternativet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang